رفتن به مطلب

معرفی طولانی ترین خیابان جهان و ۹ خیابان بعد از آن


Secret

ارسال های توصیه شده

۱. خیابان یانگ؛ طولانی ترین خیابان جهان در تورنتو

خیابان یانگ؛ طولانی ترین خیابان جهان

 

این خیابان ۵۲کیلومتری در کانادا، طولانی ترین خیابان جهان است که نامش در کتاب رکوردهای گینس هم ثبت شده، کتابی که فقط نام ترین های جهان را در خود جای داده است، از نام طولانی ترین رود جهان گرفته تا نام صاحب بلندترین ناخن‌های جهان!

البته اهمیت خیابان یانگ فقط به این خاطر نیست که طولانی ترین خیابان جهان است؛ فرصت‌هایی که برای سفر و گردشگری در اختیار افراد قرار می‌دهد هم جذابش می‌کنند. دریاچه اونتاریو و منطقه مرزی ایالت مینه‌سوتای آمریکا ۲ نمونه از این جاذبه‌های گردشگری هستند.

۲. خیابان غربی در شیکاگو

خیابان غربی در نیویورک

۳۷ کیلومتر طول آن‌قدر زیاد هست که خیابان غربی دست‌کمی از طولانی ترین خیابان جهان نداشته باشد. این شاه‌راه از سال‌ ۱۸۵۱ تا ۱۸۶۹ غربی‌ترین بخش شیکاگو محسوب می‌شد و از همان زمان تاکنون محل برگزاری رژه معروف روز سِنت پاتریک و رویدادهای مشابه بوده است.

شیکاگو از این چیزهای خاص زیاد دارد، مثلا یکی ازعجیب ترین رستوران های دنیا و بعضی از آثار معماران معروف جهان مانند جین گنگ هم در آن به چشم می‌خورند.

۳. خیابان ریوادیا در بوئنوس‌آیرس

خیابان ریوادیا

 

وقتی می‌پرسیم طولانی ترین خیابان جهان در کدام کشور قرار دارد،کاناداجواب ماست. اما اگر دنبال پهن‌ترین خیابان جهان باشیم، پاسخ خیابان «۹ جولای» آرژانتین است. البته سومین خیابان طولانی جهان هم در این کشور قرار دارد که به‌افتخار برناردینو ریوادیا، نخستین رئیس‌جمهور آرژانتین، نام‌گذاری شده است.

این خیابان از میدان بزرگ پلازا د مایو در بوئنوس‌آیرس شروع می‌شود و ۳۵ کیلومتر تا شهر مورنو ادامه می‌یابد.

۴. بلوار سان‌سِت در لس‌آنجلس

بلوار سان‌ست

این شاه‌راه ۳۵کیلومتری مهم‌ترین خیابان لس‌آنجلس محسوب می‌شود، زیرا مناطق مهم و مشهوری را به هم وصل می‌کند، مانند سان‌ست استریپ، بورلی هیلز و هالیوود که خاستگاه صنعت فیلم و سریال آمریکاست. امروزه بهترین رستوران‌ها، کافه‌های استندآپ‌کمدی و مجلل‌ترین مغازه‌ها برای خرید لباس در این خیابان قرار گرفته‌اند.

۵. خیابان بِرادوِی در نیویورک

خیابان برادوی؛ پنجمین خیابان در فهرست طولانی ترین خیابان جهان

پنجمین خیابان بلند جهان به‌طول ۳۳ کیلومتر در نیویورک قرار دارد، شهری که تعدادی از زیباترین برج‌های جهان را در خود جای داده است. این خیابان که از جزیره منهتن آغاز می‌شود و به‌سمت شمال ادامه می‌یابد، پایتخت تئاتر جهان لقب گرفته است، چراکه تعدادی از معروف‌ترین سالن‌های تئاتر جهان در آن قرار دارند.

۶. خیابان راسکیلدیوج در کپنهاگ

خیابان راسکیلدیوج

این خیابان در پایتخت دانمارک قرار دارد، یعنی یکی از بهترین شهرهای اروپا برای قدم زدن. خیابان راسکیلدیوج طولانی ترین خیابان جهان نیست، اما لقب طولانی‌ترین خیابان اروپا را از آن خود کرده است. این خیابان از ساختمان شهرداری شروع می‌شود و ۳۱ کیلومتر پیش می‌رود تا به شهر راسکیله می‌رسد.

ساخت این خیابان در قرن هجدهم آغاز شد تا جایگزین شاه‌راه سلطنتی شود، جاده‌ای که جزو بافت تاریخی کپنهاگ محسوب می‌شد. کاخ دیدنی فردریکسبر هم در امتداد این خیابان باشکوه قرار دارد. اگر در حال برنامه‌ریزی برای سفر به اروپاهستید، حتما به تورهای پیاده‌گردی کپنهاگ هم نگاهی بیندازید.

۷. خیابان اینسورخِنِتس در مکزیکوسیتی

خیابان اینسورخِنِتس

این خیابان که ۲۸٫۸ کیلومتر طول دارد، از دو پل بسیار زیبای گوآدالوپه (Guadalupe) و تلالپان (Tlalpan) می‌گذرد که از جاهای دیدنی مکزیک به شمار می‌روند. نام این خیابان از زمان ساخته‌شدنش در سال ۱۹۵۳ تاکنون بارها تغییر کرده است و به نوعی روایتگر تاریخ این شهر است.

۸. خیابان ولیعصر در تهران

خیابان ولیعصر

بالاخره نوبت رسید به خیابان ولیعصر ایران عزیزمان که با ۱۸ کیلومتر طولانی‌ترین خیابان خاورمیانه است. کسانی که اهل تهران گردی هستند خوب می‌دانند بسیاری از جاهای دیدنی تهران در طول این خیابان چنارپوش زیبا قرار گرفته‌اند. همچنین برای رفتن به بسیاری از فروشگاه‌ها و رستوران‌های معروف تهران باید به این خیابان سر بزنیم.

۹. خیابان اوللویی در بوداپست

خیابان اوللویی

این خیابان شاه‌راه اصلی پایتخت مجارستان است که ۱۵٫۶ کیلومتر طول دارد و در امتدادش باغ‌های دلربا و دیدنی‌هایی مثل موزه هنرهای کاربردی قرار گرفته‌اند که می‌توان برای دیدن هنر و صنایع دستی این کشور به آن سر زد.

۱۰. خیابان پنجم در نیویورک

خیابان پنجم در نیویورک

این خیابان معروف و ۱۴کیلومتری که در منهتن قرار دارد صحنه فیلم‌برداری بسیاری از فیلم‌ها بوده است و تعداد زیادی از فروشگاه‌ها و ساختمان‌های مشهور جهان در آن قرار دارند. از جمله ساختمان امپایر استیت و موزه هنر متروپولیتن که یکی ازموزه‌های معروف دنیا است.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...