رفتن به مطلب

اهرام مصر


Mohsen Shz

ارسال های توصیه شده

علت شناخته شدن این اثر به عنوان یکی از عجایب هفتگانه جهان نحوه ساخت و محل قرار گیری آن می‌باشد.

تنها اعجوبه‌ای از عجایب هفتگانه جهان که تابه‌امروز پابرجا بوده است اهرام مصر هستند. این سازه عجیب حدود ۲۵۰۰ سال پیش از میلاد مسیح به دستور خوفو دومین فرعون از سلسه چهارم فرعون‌ها ساخته شده است.

هدف از ساخت این هرم آرامگاهی برای خوفو بوده است چرا که مصریان باستان به زندگی بعد از مرگ معتقد بودند و، چون تمام گنجینه فرعونیان را با خودشان در آرامگاه آن‌ها قرار می‌دادند، درون این هرم‌ها پیچ در پیچ و دارای راهرو‌های باریک و اتاقک‌های مخفی برای جلوگیری از سرقت اشیای مقبره ساخته شده بودند.

خئوپس (خوفو) بزرگترینِ آنهاست و بعد از آن خَفرع (خِفرِن) و مَنقُرع (میسرینوس) دو هرم کوچکتر هستند.

زیربنای هرمِ خئوپس حدود ۵ هکتار و در ساختمان بنای آن بیش‌از ۲ میلیون بلوک سنگی به‌کار رفته است که وزن هر بلوک بین ۲ تا ۳۰ تُن می‌باشد. خئوپس به‌مدت ۴۰۰۰ سال بلندترین سازه‌ی جهان بود و تا قرن نوزده انسان مدرن نتوانسته بود بنایی بلند‌تر از آن را بسازد. برای ساخت این بنای با شکوه حدود ۱۰۰ هزار نفر به مدت ۲۰ سال مشغول به کار بوده اند، در داخل این هرم سه اتاق مجزا وجود دارد که بزرگ‌ترین آن‌ها در پایین‌ترین طبقه این مجموعه واقع شده است.

جالب است که برای ساخت این اهرام متقارن و شکیل از هیچ گونه ابزار نوین یا تجهیزات نقشه برداری استفاده نشده است و دانشمندان بر این باورند که از کنده‌های درخت به عنوان غلتک برای جا به جایی سنگ‌ها استفاده می‌کردند.

حقایق عجیب هرم بزرگ جیزه

۱-برخی از مورخان معتقد اند که این مجموعه توسط موجودات فرازمینی ساخته شده است چرا که ساخت این هرم به دست بشر امکان ناپذیر بوده و اینکه تا شعاع ۳۰۰ کیلومتری از این هرم هیچ کوه و یا منبعی از جنس سنگ‌های به کار رفته در ساخت هرم وجود ندارد.

۲- این هرم از نظر مختصاتی در مرکز کره‌ی زمین واقع شده است.

۳-معماری این هرم به گونه‌ای است که داخل آن همیشه هوای تازه و خنک در جریان است.

۴-اگر در شب به بالای اهرام ثلاثه مصر بنگرید ستاره‌هایی را خواهید دید که الگو قرار گیری آن‌ها مطابق با موقعیت مکانی هر یک از این اهرام است.spacer.png

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...