رفتن به مطلب

فراسوی نیک و بد


Aylin

ارسال های توصیه شده

فریدریش ویلهلم نیچه در کتاب فراسوی نیک و بد: درآمدی بر فلسفه‌ی آینده، با ارائه‌ی دیدگاه‌های پیشگامانه درباره‌ی حقیقت، خدا و به طور کلی اخلاق، چارچوب‌ها و سنت‌های فکری جامعه‌ی غربی را مورد انتقاد شدید قرار می‌دهد.

کتاب فراسوی نیک و بد: درآمدی بر فلسفه‌ی آینده اثری فلسفی است که برای اولین بار در سال 1886 انتشار یافت. این کتاب منجر شد تا جایگاه نیچه به عنوان برجسته‌ترین فیلسوف اروپایی در زمان خود به اثبات برسد.

نیچه در این کتاب می‌گوید که جهان مسیحیت، اسیر رفتارها و عملکردهای غلط شده و تحت سلطه‌ی «اخلاقیات برده دارانه» قرار دارد. نیچه با هوشمندی و شوق همیشگی و بی‌مانندش، بعد از ارائه این انتقادات، به سمت طرح فلسفه‌ای می‌رود که زمان حال را در بر می‌گیرد. او نشان‌ می‌دهد که چگونه هر فردی می‌تواند اراده‌ی قدرت خود را بر جهان اطرافش تحمیل کند!

فریدریش نیچه در کتاب فراسوی نیک و بد اعلام می‌کند که پافشاری و تعصب داشتن روی عقاید در اندیشه فلسفی وجود ندارد. او فیلسوفان گذشته از جمله افلاطون را به دلیل نداشتن حس انتقادی و پذیرش کورکورانه به شدت متهم می‌کند.

 

#فردریش_نیچه 

#فراسوی_نیک_و_بد

#معرفی_کتاب 

 

📕

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...