رفتن به مطلب

۱۰ تا از بلندترین و بزرگترین درختان جهان


پادشاه

ارسال های توصیه شده

زرگی این درختان غافلگیر خواهید شد!

بلندترین درخت جهان

زمانی که در مورد بزرگ‌ترین درختان جهان صحبت می‌کنیم، لزوماً منظور ما بلند ترین درختان جهان نیست. ما در مورد درختانی صحبت می‌کنیم که بیشترین حجم را از یک ساقه دارند و اندازه‌ گیری آن دشوار است. با این وجود، ما توانسته‌ایم اطلاعات ارائه شده در مورد بزرگ‌ترین درختان جهان را جمع‌ آوری کنیم. 

10 درخت بزرگ جهان

10 درخت بزرگ جهان همگی از یک گونه هستند: درخت سکویا. در واقع، اولین درختی که در لیست بزرگترین درختان دنیا آورده شده است و از این گونه نیست، درخت سکویای همیشه سبز است. این درخت از نظر حجم در رتبه‌ ی سیزدهم بزرگ‌ ترین درختان جهان قرار می‌ گیرد. بسیاری از این درختان در نزدیکی یکدیگر در ایالات متحده آمریکا قرار دارند و تبدیل به بیشه‌هایی با درختان دارای نام شده‌اند. 

بنابراین، تشخیص درختان از روی نامشان برای ما ساده‌ تر است. همانطور که می‌ بینید، این درختان سکویا بسیار فراوان هستند و همگی آن‌ ها به نام شخصیت‌ های بزرگ در تاریخ ایالات متحده آمریکا نامگذاری شده‌ اند. علاوه بر این، آتش‌ سوزی در سال 2020 به نام آتش قلعه به طور گسترده درخت کینگ آرتور، نهمین درخت بزرگ جهان را به همراه 10 درصد از درختان سکویا در کالیفرنیا از بین برد. در نتیجه، این فهرست را به‌روز کرده‌ایم تا تمام درختان بزرگ جهان که تا سال 2022 همچنان پابرجا هستند را شامل شود. 

10- رابرت ای لی

بزرگترین درختان جهان
حجم ارتفاع محیط
1135 مترمکعب 77.6 متر 26.9 متر

مانند تمام درختان این فهرست، رابرت ای لی نیز یک درخت سکویا بزرگ است. این درخت به افتخار ژنرال متفقین که ارتش ویرجینیایی شمالی را رهبری می‌کرد، نامگذاری شده است. این درخت در بیشه‌ای به نام گارفیلد، بیشه‌ی بزرگی از درختان در نزدیکی شهر تری ریورز، کالیفرنیا قرار دارد. 

9- درخت مونرو 

حجم ارتفاع محیط
1135 مترمکعب 75.5 متر 27.8 متر

مونرو یکی دیگر از درختان سکویا بزرگ واقع در کالیفرنیا به شمار می‌رود. این درخت در بیشه‌ی Giant Forest در پارک ملی سکویا ایالات متحده آمریکا قرار دارد. حجم این درخت تقریباً شبیه به درخت رابرت ای لی است اما به اندازه‌ی دو فوت مکعب بیشتر است. مونرو به افتخار جیمز مونرو، پنجمین رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا نامگذاری شده است. 

8- درخت فرانکلین

بلندترین درختان جهان - رابرت ای لی
حجم ارتفاع محیط
1169 مترمکعب 68.2 متر 28.9 متر

فرانکلین، درختی است که در کنار درخت مونرو و باقی درختان در بیشه Giant Forest قرار دارد. حجم این درخت، 1169 مترمکعب است و با درخت بعدی، تفاوت قابل توجهی دارد. اگرچه، ارتفاع آن کمتر می‌باشد. این درخت به افتخار سیاستمدار بنجامین فرانکلین، امضاکننده‌ی اعلامیه‌ی استقلال نامگذاری شده است. 

7- درخت جنسیس

بزرگترین درختان جهان - درخت جنسیس
حجم ارتفاع محیط
1186 مترمکعب 77.1 متر 26 متر

جنسیس، درخت سکویایی است که بر اساس اولین کتاب از کتاب مقدس (پیدایش یا جنسیس) نامگذاری شده است. این درخت دارای حجم و ارتفاع قابل توجهی است. متاسفانه، به نظر می‌رسد که این درخت در سال‌های آینده از این فهرست خارج شود زیرا آسیب بسیار زیادی در اثر آتش‌سوزی سال 2020 به نام آتش قلعه بر آن وارد شده است. این آتش‌سوزی، آسیب ویرانگری به بیشه‌ی کوهستانی (Mountain Grove)، بیشه‌ای که جنسیس و درختان بزرگ بسیار زیادی در آن قرار گرفته‌اند، وارد کرده است.  

همچنین بخوانید: متن و شعر درباره درخت

6- درخت بول 

بزرگترین درختان جهان - درخت بول
حجم ارتفاع محیط
1202 مترمکعب 81.9 متر 34.4 متر

درختی به نام بول در بیشه‌ی Converse Basin قرار دارد، بیشه‌ی دیگری از درختان سکویا در کالیفرنیا. این درخت دارای بزرگ‌ ترین محیط در میان درختان سکویا زنده است. این درخت به افتخار رئیس جمهور یا ژنرال معروفی نامگذاری نشده است. نام این درخت از فرانکلین بویل گرفته شده است. 

او مسئول عملیات قطع درختان محلی بود که وظیفه قطع درختان در بیشه را بر عهده داشت. بویل به جای قطع درختان، آن‌ها را نجات داد و بعداً توسط ای اچ سوئینی، پزشکی از فرسنو، به افتخار او نامگذاری شد.

5- درخت استگ

بزرگترین درختان جهان - درخت استگ
حجم ارتفاع محیط
1205 مترمکعب 74.1 متر 33.2 متر

پنجمین درخت بزرگ جهان، استگ نام دارد. این درخت نیز به افتخار رئیس جمهور نامگذاری نشده است بلکه نام آن از مربی فوتبال دانشگاه شیکاگو گرفته شده است. این درخت در بیشه‌ی Alder Creek، بیشه‌ی مشهور دیگری در کالیفرنیا با تعداد زیادی درخت سکویا قرار دارد. نام رسمی این درخت، Amos Alonzo Stagg Tree است. این درخت نیز مانند تعداد زیادی از درختان در معرض خطر اتش‌سوزی در سال 2020 بود اما توسط آتش‌نشانانی که یک سیستم آبپاش برای جلوگیری از نفوذ آتش به درون بیشه ایجاد کرده بودند، نجات یافت.

4 – درخت لینکولن

بزرگترین درخت دنیا - درخت لینکولن
حجم ارتفاع محیط
1259 مترمکعب 78 متر 30 متر

درختی به نام لینکولن یکی دیگر از درختان بیشه‌ی Giant Forest است که تعداد بسیار زیادی از بزرگ‌ ترین درختان جهان را در خود جای داده است. این درخت به افتخار آبراهام لینکولن، رئیس جمهور سابق ایالات متحده آمریکا که برده‌ها را آزاد کرد و زندگیش توسط یک ترور به پایان رسید، نامگذاری شده است. چنین درخت بزرگی باید به نام کسی که خود نیز قد بلندی داشت، نامگذاری می‌شد. این درخت از این نظر قابل توجه است که از آتش‌سوزی‌های بسیار زیادی جان سالم به در برده است و تمام قسمت‌های پایه درخت به جز قسمت شرقی دارای اثرات سوختگی است. 

3- پرزیدنت (رئیس جمهور)

بلندترین درختان جهان - پرزیدنت
حجم ارتفاع محیط
1278 مترمکعب 73.4 متر 28.3 متر

درخت پرزیدنت نیز در بیشه‌ی Giant Forest در کالیفرنیا واقع شده است. این درخت به اندازه‌ درختان دیگر این فهرست بلندترین درختان دنیا، بلند نیست اما تنومند ترین درخت این فهرست به شمار می‌رود. این درخت همچنین قدیمی‌ ترین درخت سکویا جهان محسوب می‌شود و تصور می‌شود که حدود 3200 سال عمر دارد. اگرچه نام آن صرفاً پرزیدنت است این درخت در زمان ریاست جمهوری وارن هاردینگ نامگذاری شده است. در نتیجه، نامگذاری آن به افتخار این رئیس جمهور بوده است. 

همچنین بخوانید: بزرگترین چشم دنیا در حیوانات

2- ژنرال گرانت

بزرگترین درخت جهان - ژنرال گرانت
حجم ارتفاع محیط
1319 مترمکعب 81.7 متر 32.8 متر

آخرین درختی که به افتخار یک رئیس جمهور نامگذاری شده است، ژنرال گرانت نام دارد. این درخت به افتخار یولیسس گرانت، افسر نظامی در طول جنگ داخلی آمریکا که بعدها رئیس جمهور هم شد، نامگذاری شده است. این درخت در بیشه‌ی General Grant، قسمتی از پارک ملی کینگز کنیون قرار دارد. ژنرال گرانت گاهی‌اوقات به درخت کریسمس ملی نیز شناخته می‌شود، سنتی که از رئیس جمهور کالوین کولیج در سال 1926 سرچشمه گرفته است. 

1- ژنرال شرمان

بزرگترین درختان جهان - ژنرال شرمان
حجم ارتفاع محیط
1486 مترمکعب 83.8 متر 31.3 متر

بزرگ‌ ترین درخت در جهان، ژنرال شرمان است. این درخت بزرگ دارای 1486 مترمکعب حجم است. این درخت نیز در بیشه‌ی Giant Forest در کالیفرنیا قرار گرفته و به افتخار ویلیام تکومسه شرمان نامگذاری شده است. او ژنرالی در ارتش اتحادیه در طول جنگ داخلی آمریکا بود. تاکتیک‌های او خشن بود اما به پیروزی اتحادیه در جنگ کمک بسیار زیادی کرد. 

بزرگ‌ ترین درخت جهان چه نام دارد؟

بزرگ‌ترین درخت در جهان، درخت سکویایی به نام ژنرال پرمان است. حجم این درخت، 1486 مترمکعب است که آن را تبدیل به حجیم‌ترین درخت در جهان می‌کند. این درخت و بسیاری از درختان بزرگ دیگر در بیشه‌های سکویا مختلف سراسر کالیفرنیا قرار گرفته‌اند. 

بلند ترین درخت جهان چه نام دارد و در کجاست؟

بلندترین درخت در جهان با نام هایپریون شناخته می‌شود. مکان واقعی این درخت به خاطر جذب افرادی که به آن آسیب خواهند زد، مخفی است. این درخت، 115 متر ارتفاع دارد و در جنگل ملی ردوود در کالیفرنیا، ایالات متحده آمریکا قرار گرفته است. 

قدیمی‌ ترین درخت جهان چه نام دارد؟

قدیمی‌ترین درخت جهان، 4863 سال عمر دارد و متوشالح نام دارد (نام گرفته شده از کتاب مقدس). متوشالح نوعی درخت کاج است که در White Mountains رشد می‌کند. جالب است که این درخت هم در کالیفرنیا قرار دارد. 

تنومند ترین درخت جهان کدام است؟

تنومندترین درخت جهان، آربول دل توله نام دارد. قطر این درخت، 11.62 متر یا 38.1 فوت است. تنومند بودن یک درخت از روی قطر تنه‌ی آن مشخص می‌شود. 

همچنین بخوانید: بزرگترین خفاش های جهان

سخن پایانی در مورد 10 درخت بزرگ جهان

این فهرست از بزرگ‌ ترین درختان جهان ممکن است برای برخی از افراد کمی دور از انتظار به نظر رسد زیرا همه‌ی این درختان از یک گونه هستند. اگر بخواهیم این فهرست از 10 درخت بزرگ جهان را توسعه دهیم، درختان دیگری از قبیل ردوود، خاکستر کوهی و صنوبر نیز در این فهرست قرار خواهند گرفت. 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...