رفتن به مطلب

جزیره کوشک خوزستان


نیلوفر

ارسال های توصیه شده

spacer.png

در گوشه‌گوشه ایران، یک جاذبه گردشگری زیبا نهفته است؛ درست در جایی که حتی انتظار وجود آن را هم ندارید و ناگهان شما را شگفت‌زده خواهد کرد. در محدوده جنوب کشور و در دل آب‌های نیلی رود کارون، عقیقی زیبا با نام جزیره سد شهید عباس پور جا خوش کرده است. همه ساله گردشگران فراوانی برای بازدید از این جزیره، عازم خوزستان می‌شوند. امروز قصد داریم تا شما را با جزیره عباس پور یا همان جزیره کوشک آشنا کنیم.

 

جزیره کوشک کجاست؟

spacer.png

سد شهید عباسپور روی رود کارون در جنوب غرب ایران قرار دارد. در دل دریاچه‌ای که این سد به وجود آورده، جاذبه‌ای تفریحی و زیبا با نام جزیره کوشک به چشم می‌خورد. بر اساس تقسیمات کشوری، جزیره کوشک جزء حوزه استحفاظی شهرستان اندیکا محسوب می‌شود و در بین گردشگران داخلی و خارجی، شهرت بسیاری به دست آورده است. این جزیره کوچک بسیار زیباست و در هر فصل زیبایی منحصر به خود را دارد. اگر اهل کشف جاذبه‌های جدید گردشگری و ماجراجویی هستید، سفر به جزیره سد شهید عباس پور را به شما توصیه می‌کنیم.

آب و هوای جزیره کوشک

spacer.png

جزیره کوشک به دلیل قرارگیری در موقعیت اقلیمی بسیار مناسب، آب و هوایی عالی و دلپذیر دارد. مجاورت رود زیبا و خروشان کارون باعث ایجاد خاکی حاصلخیر در جزیره شده است؛ از این رو پوشش گیاهی عالی و انبوهی در این جزیره به وجود آمده است. وجود رطوبت زیاد هوا در این جزیره باعث می‌شود تا اختلاف دمای چشمگیری در این محدوده وجود نداشته باشد؛ اما باز هم در فصل تابستان، گرمای هوا باعث ایجاد هوایی شرجی شده و تنفس را کمی دشوار می‌کند.

جاذبه‌های گردشگری جزیره کوشک

spacer.png

جزیره کوشک جزو زیباترین جزیره های ایران و سد شهید عباسپور از مهم‌ترین سدهای ایران است و به همین خاطر در این جزیره به هیچ عنوان حوصله شما سر نمی‌رود. فضای داخل جزیره، محیطی سرسبز و پر دار و درخت است. گشت‌وگذار در بین این طبیعت زیبا و دیدنی، یک تفریح عالی به حساب می‌آید. همچنین فضای نیمه کوهستانی و پله‌های سنگی باعث شده‌اند تا جزیره سد شهید عباس پور به گزینه‌ای مناسب برای کوه‌نوردی و کوهپیمایی تبدیل شود.

spacer.png

اگر اهل طبیعت‌گردی، لذت‌بردن از مناظر طبیعی و همچنین فعالیت‌های فیزیکی در هوایی دلپذیر هستید، به هیچ عنوان حتی یک ثانیه در جزیره کوشک احساس بی‌حوصلگی و خستگی نخواهید کرد. در ادامه برخی از تفریحاتی که می‌توانید در این جزیره تجربه کنید را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد:

spacer.png

  • کوه‌نوردی؛
  • کوه‌پیمایی؛
  • دوچرخه‌سواری؛
  • قایق‌سواری؛
  • ماهیگیری؛
  • استفاده از زمین فوتبال.

اقامت در جزیره کوشک

spacer.png

در جزیره کوشک، 12 ویلای یک، دو، سه و چهار خوابه در فضایی سبز و زیبا ساخته شده است. با اقامت در این ویلاها، می‌توانید از چشم‌اندازی بی‌نظیر لذت ببرید و اقامتی فراموش‌نشدنی را تجربه کنید. همه ویلاها مجهز به انواع امکانات تفریحی و رفاهی هستند. همین مسئله باعث شده تا جزیره کوشک یک جزیره تفریحی بسیار مجهز باشد.

spacer.png

spacer.png

هر ویلا دارای محوطه فضای سبز اختصاصی نسبتاً بزرگ با درختکاری و انواع گل‌کاری است که فضایی برای باربیکیو را ایجاد می‌کند. همچنین در این فضای سبز، آلاچیق اختصاصی و تاب برای تفریح و استراحت مهمانان تعبیه شده است. علاوه بر تمامی این مزایا، زمین فوتبال، سالن ورزشی و همچنین سالن غذاخوری اشتراکی نیز برای همه مسافران قابل دسترسی است.

spacer.png

علاوه بر این ویلاها، زمینی به مساحت 13 هکتار در 24کیلومتری شهرستان بهبهان و جنب دریاچه سد مارون، به یک مجموعه تفریحی‌ورزشی اختصاص یافته است. در این مجموعه 18 دستگاه ویلا که 9 دستگاه آن‌ها سه‌خوابه و 9 دستگاه دیگر تک‌خوابه هستند وجود دارند. در هر مجموعه امکانات رفاهی کامل همانند سرویس خواب، مبلمان، میز نهارخوری، تلویزیون، سیستم تهویه مطبوع، سیستم سرمایشی و گرمایشی و امکان استفاده از تفریحات متعدد وجود دارد.

امکانات رفاهی و خدماتی جزیره کوشک

spacer.png

همان طور که اشاره کردیم، در جزیره کوشک فضاسازی مدرن و شهری انجام شده است. به این ترتیب هر آنچه از امکانات رفاهی و خدماتی نیاز داشته باشید را می‌توانید در این جزیره زیبا و دوست‌داشتنی بیابید. شما می‌توانید برای اقامت، مجموعه اقامتی جزیره کوشک را انتخاب کنید و از تمامی امکانات لازم برای تجربه سفری بی‌نظیر بهره‌مند شوید.

دسترسی به جزیره کوشک

برای دسترسی به جزیره سد شهید عباس پور می‌توانید از اهواز یا از تهران مسیر را آغاز کنید. مسیر تهران به‌تنهایی سه راه مختلف دارد که در این قسمت شما را با هر سه آن‌ها آشنا خواهیم کرد. البته تور جزیره سد شهید عباس پور ساده‌ترین روش برای سفر محسوب می‌شود و می‌توانید به‌راحتی در اقامتگاه مارون ساکن شوید.

هزینه ورودی رایگان
بهترین زمان سفر فصل پاییز
آدرس استان خوزستان، ۵۰ کیلومتری شمال شرقی مسجد سلیمان، سد شهید عباس‌پور

 

مسیر دسترسی به جزیره سد شهید عباس پور از تهران

نمایی از مسیر دسترسی به جزیره سد شهید عباس پور

مسیر شماره یک: تهران، قم، اراک، بروجرد، کمربندی خرم‌آباد، اندیمشک، کمربندی دزفول، شوشتر، مسجد سلیمان، اسلام آباد، جزیره کوشک؛

مسیر شماره دو: تهران، قم، کاشان، کمربندی اصفهان، بروجن، دهدز، ایذه، سد شهید عباسپور؛

مسیر شماره سه: تهران، قم، سلفچگان، دودهک، دلیجان، گلپایگان، داران، ده نو، آبند، کوشک، سد شهید عباس پور.

*بهترین مسیر، مسیر شماره یک و سخت‌ترین مسیر، مسیر شماره سه است.

 

  • مسیر دسترسی به جزیره سد شهید عباس پور از اهواز

نمایی از مسیر دسترسی به جزیره درراستای رود کارون

از اهواز می‌توانید به سمت شمال شرقی و در راستای رود کارون حرکت کنید. این مسیر بسیار سر راست است و در طول راه وارد جاده‌های فرعی نخواهید شد. مسیر را به سمت آبگاه ادامه دهید. پس از عبور از منطقه حفاظت شده مسجد سلیمان، وارد منطقه کوشک و سد شهید عباسپور خواهید شد. این مسیر حدود ۲ تا ۳ ساعت طول می‌کشد.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...