رفتن به مطلب

چرا ویندوز فون شکست خورد؟


قاتل لغت

ارسال های توصیه شده

1575992123_dims.jpg

 

ویندوز فون شاید جدی‌ترین تلاش یک کمپانی برای به زیر کشیدن دوقطبی اندروید و آی‌اواس بود. با نگاهی به وضعیت بازار موبایل طی ۱۳-۱۴ سال گذشته، متوجه می‌شویم که تقریبا از بین بردن دوئوپولی اندروید ...

ویندوز فون شاید جدی‌ترین تلاش یک کمپانی برای به زیر کشیدن دوقطبی اندروید و آی‌اواس بود. با نگاهی به وضعیت بازار موبایل طی ۱۳-۱۴ سال گذشته، متوجه می‌شویم که تقریبا از بین بردن دوئوپولی اندروید - آی‌اواس، غیر ممکن است. این دو سیستم‌عامل اکنون به تنهایی ۹۸ درصدر از بازار موبایل را در اختیار گرفته‌اند. در نتیجه شاید تنها یک کمپانی می‌توانست این معادله را با ارائه یک پارامتر سوم بر هم زند؛ مایکروسافت با ویندوز فون.

 

کمپانی ردموندی که جای پای محکمی در دنیای کامپیوترهای شخصی داشت، علاقه داشت این موفقت را در دنیای موبایل هم تکرار کند. از همین رو تصمیم گرفت ویندوز فون موبایل را خلق کند. سیستم‌عاملی که روی ضعیف‌ترین سخت‌افزار ممکن، به روان‌ترین شکل اجرا می‌شد. اتفاقی که تنها برای آیفون‌های گران‌قیمت با قدرتمندترین سخت‌افزارها می‌افتاد و کاربران اندروید باید در خوابشان چنین سیستم‌عامل روانی را تجربه می‌کردند.

اما چه شد که پروژه ویندوز فون مایکروسافت شکست خورد؟ می‌توان پاسخ این سوال را به سه بخش تقصیم کرد. اول نبود برنامه‌های کافی و به طبع آن عدم علاقه توسعه‌دهنده‌ها برای توسعه اپ‌های شخص ثالث ضروری، دوم شیطنت گوگل با عدم ارائه سرویس‌های موبایل خود مانند یوتوب، جیمیل و مپس و در نهایت سوم نظارت سخت‌گیرانه مایکروسافت بر شرکای تجاری خود با کنترل بیش از حد روی سیستم‌عامل ویندزو فون و باز نگذاشتن دست کمپانی‌هایی همچون سامسونگ، اچ‌تی‌سی و نوکیا به منظور شخصی‌سازی نرم‌افزار و سخت‌افزار گوشی‌های هوشمند ویندزو فونی.

windows-phone-nokia-microsoft-sign-w600.

 

با قرار دادن این دلایل کنار هم و همچنین دلایل دیگری مانند دیر دست به کار شدن مایکروسافت در خرید نوکیا برای تامین یک شریک سخت‌افزاری خبره و حرفه‌ای منجر شد ویندوز فون و در ادامه ویندوز ۱۰ موبایل با سرعت باورنکردنی به سوی شکست و سقوط برود. این نکته را هم نباید فراموش کنیم که نوکیا بزرگترین قربانی لج‌بازی و خودخواهی مایکروسافت در این بازی شد، چرا که اگر این کمپانی پرآوازه فنلاندی تمرکز خود را روی اندروید گذاشته بود، شاید الان سهمی بیشتر از چند گوشی ارزان‌قیمت اقتصادی در بازار موبایل می‌داشت.

با تمامی این تفاسیر ویندوز فون با تمام پتانسیلی که در خود داشت، به دست مایکروسافت و تا حد بسیار زیادی گوگل نابود شد تا بیش از گذشته به این موضوع پی ببریم که دوئوپولی اندروید - آی‌اواس به این سادگی‌های هم تحدید نمی‌شود.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...