رفتن به مطلب

آشپزی با سرآشپز آوا🤗🙊 همبرگر🍔


AVA_2002

ارسال های توصیه شده

همبرگر یکی از انواع ساندویچ ها محسوب می شود که دارای نان گرد است و با استفاده از گوشت همبرگری و برگه های گوجه و خیار شور و کاهو و انواع سس سرو می شود. این ساندویچ جزو غذاهای فست فودی مطرح است که مانند فلافل به عنوان غذای خیابانی نیز در سراسر جهان تهیه و سرو می شود همبرگر را می توان با گوشت چرخ کرده یا مرغ چرخ کرده و گاهی با ماهی تهیه و سرو نمود. همبرگر ها انواع مختلف دارند که با اضافه کردن قارچ، پنیر پیتزا و … تهیه می شود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه همبرگر معمولی

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده ۶۰۰ گرم
سس خردل ۳ قاشق غذا خوری
پودر سیر ۱ قاشق چای خوری
پاپریکا ۱ قاشق چای خوری
نمک ۲ قاشق چای خوری
پیاز رنده شده ۱ قاشق غذا خوری
نان همبرگر ۴ عدد
کاهو و برش گوجه به مقدار لازم
سس مایونز به مقدار لازم
پنیر ورقه ای (اختیاری) ۴ عدد
نمک و فلفل سیاه

به مقدار کافی

مرحله اول

برای تهیه همبرگر خوشمزه و مخصوص به روش خانگی در ابتدای کار، گوشت چرخ کرده را درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه پیاز رنده شده را به آن اضافه می کنیم. حالا مقداری نمک و پاپریکا و پودر سیر اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله سس خردل را نیز به کاسه حاوی مواد اضافه می کنیم. سپس به مدت ۱۰ دقیقه مایه همبرگر را به خوبی با دست ورز می دهیم تا کاملا یکدست و منسجم شود. حالا روی ظرف حاوی مایه همبرگر را با سلفون می پوشانیم.

 
 

مرحله سوم

حالا مایه همبرگر را به مدت حداقل یک تا سه ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا استراحت کند و به خوبی مزه دار شود. پس از اینکه مایه همبرگر به خوبی استارحت کرد، آنرا از یخچال خارج می کنیم، سپس به سطح کار منتقل می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله مایه همبرگر را به ۴ قسمت مساوی تقسیم می کنیم. هر قسمت را به صورت قلقلی درون دست گرد می کنیم و کنار می گذاریم. حالا قلقلی های گوشت را درون قالب همبرگر زن قرار داده و به انها شکل می دهیم.

مرحله پنجم

در صورتی که قالب همبرگر زن در دسترس نداشتیم، می توانیم با بشقاب این کار را انجام دهیم. برای این منظور یک پلاستیک فریزر روی یک پیش دستی کوچک می گذاریم. سپس قلقلی گوشت را در وسط پیش دستی روس پلاستیک قرار می دهیم.

 
 

مرحله ششم

در این مرحله یک پلاستیک دیگر روی قلقلی گوشت قرار می دهیم و با زیر یک پیش دستی دیگر آن را کمی فشار می دهیم تا صاف و گرد شود. به همین صورت تمام همبرگرها را قال می زنیم و با لایه های پلاستیک روی هم می چینیم.

مرحله هفتم

حالا همبرگرهای قالب زده را به مدت ۱۵ دقیقه درون فریزر قرار می دهیم تا منسجم شوند. سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و ۲ تا ۴ قاشق غذاخوری روغن اضافه می کنیم. کمی صبر می کنیم تا روغن به خوبی داغ شود.

 
 

مرحله هشتم

پس از اینکه روغن داغ شد، همبرگرها را درون تابه می چینیم و هر سمت همبرگرها را به مدت ۷ تا ۱۰ دقیقه سرخ می کنیم. اگر بخواهیم همبرگرها را به صورت آبدار تر درست کنیم، هر سمت را باید حدودا ۵ دقیقه سرخ کنیم.

مرحله نهم

توجه داشته باشید که هنگام سرخ کردن همبرگرها به هیچ وجه نباید  درب تابه را بگذاریم، زیرا این کار باعث می شود همبرگرها تغییر شکل دهند. در ادامه نان همبرگر را از وسط دو لایه می کنیم. سپس کف نان مقداریسس مایونز می مالیم.

مرحله دهم

حالا یک لایه کاهو و چند برش گوجه و خیار شور درون نان قرار می دهیم، سپس برگر سرخ شدهه و یک لایه پنیر ورقه ای روی آن قرار می دهیم. در پایان لایه دوم نان را روی برگ قرار داده و با سس دلخواه سرو می کنیم.

spacer.png

نوش جان🍽🍔

 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...