رفتن به مطلب

می خوای هوش خودت رو محک جدی بزنی؟ این سوالات هوش تصویری را جواب بده!


Secret

ارسال های توصیه شده

می خوای هوش خودت رو محک جدی بزنی؟ این سوالات هوش تصویری را جواب بده!

سوالات هوش تصویری خاص

یادم هست از دوران کودکی یکی از دغدغه هایم تعیین میزان IQ و بهره هوشی بود. جدول ها و پازل های روزنامه ها برایم بسیار جذاب بودند و با انجام آنها می خواستم به خودم و دیگران اثبات کنم بسیار باهوشم. چندین کتاب تحت هنوان های معما و چیستان و … خریداری کرده بودم. برای اینکه بتوانم به معماهای مطرح شده در مراسم های مدرسه پاسخ دهم.

 

سال ها است این دغدغه بسیاری از افراد است که هوش آن ها چقدر است و آیا میزانی برای اندازه گیری هوش وجود دارد؟ یا اینکه آیا می شود IQ را افزایش داد و اینکه چه چیز هایی موجب کاهش IQ می شود؟ یا اصلاً معنای هوش چیست ؟ همچنین خیلی از افراد به دنبال تست هایی می‌گردند که بتوانند با استفاده از آن ها میزان هوش خود را بسنجند.

هوش در همه‌ مردم یکسان و به یک اندازه نیست و تفاوت‌های فردی در این زمینه بسیار برجسته است. چیزهای گوناگونی مانند عوامل فیزیولوژیکی، وراثت، یادگیری، شرایط خانوادگی، شرایط محیطی – اجتماعی و عوامل فردی در میزان هوش نقش دارند. خوب برای افزایش بهره خوشی خود با سوالات هوش تصویری خاص همراه باشید.

سوال 1

 

شما سه سکه طلا دارید که یکی از آن ها سکه طلای تقلبی است. همچنین یک ترازوی حساس برای وزن فلزات گرانقیمت به شما داده شده است. وزن سکه تقلبی کمتر از ۲ سکه دیگر است. چگونه تشخیص می دهید که کدام سکه تقلبی است؟

سوالات-هوش-تصویری-خاص-3

سوال 2 در سوالات هوش تصویری خاص

 در یک مسابقات آشپزی شرکت کرده اید. شما برای برنده شدن در مسابقه آشپزی، باید تنها با استفاده از یک ماهیتابه، ۶ استیک را در ۱۵ دقیقه بپزد. او می تواند هر بار فقط ۴ استیک را درون تابه بگذارد. هر استیک 10 دقیقه طول می کشد تا دو طرف آن پخته شود. شما چگونه می تواند این کار را در 15 دقیقه انجام دهید؟

سوالات-هوش-تصویری-خاص-1

سوال 3

یک کشاوری برای آبیاری زمین کشاورزی خود نیاز به یک چاه عمیق داشت. کشاورز برای این کار یک چاه کن را استخدام کرد.کشاورز به چاه کن قول داد که بابت هر روز کار به جای پول به او طلا دهد.کارگر موافقت کرده و به کشاورز گفت که حفر یک چاه تقریباً ۷ روز طول می کشد. وی گفت که کار خود را از روز دوشنبه شروع می کند. کشاورز یک شمش طلا داشت. او به چاه کن پیشنهاد داد که بعد از هفت روز کل شمش را به او بدهد. اما چاه کن گفت که حقوق هر روز را همان روز می گیرد. لذا کشاورز تصمیم گرفت هر روز ۱/۷ آن را به کارگر بدهد. با این حال، وقتی به ابزاری که می خواست برای اره کردن طلا از آن استفاده کند نگاه کرد، متوجه شد که فقط می تواند دو برش ایجاد کند. او باید چه کار کند تا معامله بهم نخورد؟

سوالات-هوش-تصویری-خاص-2

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

پاسخ سوالات هوش تصویری

احتمالا وقتی پاسخ ها را بخوانید، خواهید گفت که چه سوالات ساده بوده ای است و شما می توانستید با کمی دقت به آنها پاسخ دهید. با هم پاسخ سوالات را مرور می کنیم.

پاسخ ۱

شما باید هر ۲ سکه را روی ترازو بگذارید.اگر وزن هر دو یکسان باشد، سومی تقلبی است.

پاسخ ۲ سوالات هوش تصویری خاص

۴ عدد استیک را روی تابه بگذارید و به مدت ۵ دقیقه سرخ کنید. پس از آن، دو عدد از آنها را برگردانید و دو عدد دیگر را با ۲ عدد تازه جایگزین کنید و به مدت ۵ دقیقه سرخ کنید. بعد از ۵ دقیقه دو عدد استیک را برگردانید و استیک های آماده را با دو عدد استیک نیمه آماده جایگزین کنید و به مدت ۵ دقیقه سرخ کنید. به این ترتیب شما در 15 دقیقه هر شش استیک را آماده کرده اید.

پاسخ ۳

کشاورز باید شمش را در سه قسمت اره کند: ۱/۷، ۲/۷، و ۴/۷

فقط دو برش لازم است و کشاورز باید به این ترتیب پرداخت کند:

دوشنبه: پرداخت ۱/۷.

سه شنبه: ۲/۷ برش شده را بپردازد و ۱/۷ قبلی را از چاه کن پس بگیرد.

.چهارشنبه: دوباره ۱/۷ به کارگر بدهد.

پنجشنبه: ۴/۷ شمش را بدهد و ۱/۷ و ۲/۷ را پس بگیرد.

جمعه: دوباره ۱/۷ شمش را بدهد.

شنبه: ۲/۷  را بدهد و ۱/۷ را بگیرد.

یکشنبه: ۱/۷ شمش را به کارگر بدهد.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...