رفتن به مطلب

HosseiN

ارسال های توصیه شده

آینده کاری دارندگان مدارک امنیت سایبری

بازار کار برای جذب متخصصان امنیت سایبری به دلیل کمبود نیروی متخصص برای تازه کاران این حوزه به شدت بالا می باشد. گزارش ها از ESG، که همواره نتایج نظرسنجی سالانه در مورد وضعیت آیتی را منتشر می کنند، به وضوح بر تقاضای بالا در حوزه امنیت سایبری دلالت می نماید چنانچه بر طبق گزارش سال 2018، نیاز به پرسنل متخصص در حوزه امنیت سایبری بیشترین تقاضا را نشان می دهد.

همچنین بر اساس این گزارش ، نیاز به مهارت های سایبری سالیانه در حال افزایش می باشد چنانچه در سال 2014، 25 درصد از پاسخ دهندگان، کمبود مهارت های سایبری و در  سال 2018، 51 درصد از پاسخ دهندگان ، نیاز به کارکنان بیشتر با مهارت های سایبری به عنوان  یکی از مشکلات مهم امنیتی اعلام کردند. گزارش اخیر2  (ISC)  از پیش بینی یک شکاف بزرگ 8/1 میلیونی بین مشاغل و تعداد کارکنان مورد نیاز امنیت سایبری تا سال 2022 خبر می دهد.

دلایل ذکر شده به خوبی عطش بازار برای جذب متخصصان امنیت سایبری را نشان می دهد، اما چگونگی افزایش قدرت رقابت پذیری و اولویت استخدام در حوزه امنیت ، همچنان به عنوان علامت سوال بزرگی در ذهن بسیاری از کسانی که به تازگی می خواهند وارد این عرصه شوند باقی مانده است! آیا می توان بدون هیچگونه دانش قبلی  به این حوزه وارد شد؟ به عنوان مثال آیا شما نیاز به کسب یک مدرک تخصصی امنیت سایبری برای ورود به این حوزه دارید یا برای تبدیل شدن به یک متخصص امنیت سایبری نیاز به دانش کد نویسی نرم افزاری دارید؟

پاسخ صحیح به این سوالات در انتخاب مسیر حرفه ای در حوزه امنیت سایبری برای تازه کاران از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و ما امیدواریم که این مقاله تا حد امکان  به خوبی پاسخگوی سوالات شما در انتخاب مسیر حرفه ای  شما در  ورود به یکی از حوزه های مورد علاقه و پردرآمد امنیت باشد.

حوزه امنیت سایبری در برگیرنده چه نوع مشاغلی می باشد؟

حرفه امنیت سایبری از دامنه گسترده ای برخوردار است. خوب است به یاد داشته باشید اهمیت زمینه های روانشناسی سایبری در حملات سایبری نسبت به تکنیک های فناوری از چنان اهمیتی برخوردار است که مراکز تحقیقات امنیت سایبری مبتنی بر محوریت انسان توسط سازمان هایی مانند  Delta Security(HSD) Hague با تاکید بر رویکرد روانشناسی سایبری ایجاد شده است. گستردگی مشاغل در حوزه امنیت سایبری از زمینه های فنی تا تحقیقاتی و مدیریتی متغییر می باشد. در اینجا، برخی از مشاغل مطرح امنیت سایبری برای آشنایی و کمک به انتخاب افرادی که قصد ورود به شاخه های متنوع امنیت سایبری را دارند ارائه می شود:

 

1-شغل تستر نفوذ Penetration Tester

این شغل برای  افرادی که دارای طرز فکر تجاری و فنی می باشند بسیار مناسب می باشد. چون افراد فعال در این حوزه، همواره در حال تست شبکه های سازمان برای شناسایی و کشف آسیب پذیری ها (فکر کردن مانند به یک هکر در انجام  موفق این کار بسیار مهم است) هستند، این نقش گاهی اوقات  با عنوان "هکر اخلاقی" شناخته می شود. انجام وظایف معمولاً به تنهایی انجام نشده و نیاز به یک تیم وسیعی برای بررسی و پوشش همه آسیب پذیری های احتمالی و مهمترین بخش های نفوذپذیر  یک سیستم می باشد. اغلب تسترهای نفوذ در بخش های خاصی از نفوذ به سیستم تخصص پیدا می کنند.

به طور کلی، تسترهای نفوذ باید از قدرت تحلیلی بالایی برخوردار باشند اما بهترین کارایی آنها در جایگاه شغلی مربوطه در گرو درک جامع و کامل از کسب و کار و عملیات یک سازمان اتفاق می افتد. با توجه به اینکه، تدوین گزارشات مربوط به یافته ها و نتایج کار در برخی مواقع نیازمند ارتباط با مخاطبانی که از دانش فنی برخوردار نیستند است ، مهارت های ارتباطی جز ضروریات لاینفک کاری آزمونگرهای نفوذ می باشد.

 

 

2-شغل توسعه دهنده نرم افزارهای امنیتی Security Software Developer

تمامی شرکت های برتر جهان دارای دپارتمان های امنیتی هستند که نیاز به توسعه دهندگان نرم افزار برای تولید نرم افزارهای امنیتی و غیرامنیتی دارند. چرا نرم افزار غیر امنیتی ؟ زیرا حتی تولید نرم افزارهای غیرامنیتی نیز نیاز به کدنویسی با استفاده از شیوه های امنیتی (ایمن سازی کدهای برنامه) دارند لذا اگر دارای مهارت در برنامه نویسی نرم افزاری هستید ، از همین حالا یادگیری برنامه نویسی امن OWASP  را آغاز نمایید.

توسعه نرم افزارهای امنیتی یک حوزه بسیار عالی با افقی وسیع و روشن کاری به منظور کسب مهارت و سرمایه گذاری در آن می باشدکه امکان اشتغال بالایی را برای متخصصان این حوزه در بسیاری از شرکت های جهان فراهم می نماید. اگر در جستجوی کار در زمینه توسعه دهنده نرم افزارهای  امنیتی هستید، کسب و کار 500 شرکت امنیتی برتر دنیا  security companies Cybersecurity Ventures’ top 500 را به عنوان یک مرجع اطلاعاتی مورد بررسی قرار دهید.

3-حسابرس امنیتی Security Auditor

این جایگاه شغلی متناسب با افراد سخت کوش و پرتلاشی است که در بررسی جزئیات بسیار دقیق عمل می کنند زیرا یک حسابرس امنیتی مسئولیت کنترل، اندازه گیری میزان امنیت کامپیوترهای سازمان، ثبت و نگهداری آنها را بر عهده دارد. حسابرس، گزارش های منظمی را  از میزان اثربخشی اقدامات امنیتی و ایجاد معیارهایی را برای سنجش اثبات کارایی شیوه های امنیتی فوق در سازمان ارائه می نماید. آنها همچنین پیشنهاداتی را  در مشورت با مدیران سازمان ها به منظور بهبود این اقدامات ارائه می دهند. در کنار Compliance به عنوان مشخصه اصلی حسابرسان امنیتی، داشتن یک دانش کاری خوب در مورد مقررات مربوط به امنیت اطلاعات نیز از ضروریات کاری آنها به حساب می آید.

4-معمار امنیتی  Security Architect

معماران امنیت در زمینه طراحی بنیادین معماری سیستم های سازمانی فعالیت می کنند و مسئولیت تضمین امنیت مشخصات فنی معماری مربوطه را دارا می باشند.

رفتارهای انسانی نیز باید در هنگام طراحی یک معماری ایمن مورد توجه قرار گیرد. جالب توجه است بدانید که معماران امنیتی به منظور اطمینان از صحت کارکرد پایدار یک سیستم، اغلب با یک حسابرس امنیتی مشارکت کاری دارند.

5-مدیر تولید  Product Manager

نقش مدیران تولید، مدیریت محصولات شرکت های امنیت سایبری می باشد. نیاز به دانش عمیق و گسترده از محصول و مدل های آن ، دید استراتژیک نسبت به توسعه محصول به منظور پیشروی در بازار رقابتی از الزامات تصدی این شغل می باشد.

6- Data Governance and Compliance Officers

اکثر صنایع دارای مقررات مربوط به حفاظت از اطلاعات می باشند. از طرفی، قوانین وچارچوب های جدید جهانی مانند قانون حفاظت اطلاعات عمومی اروپا(GDPR) مدتی است که تمامی صنایع را تحت فشار برای پذیرش این قانون به منظور اعمال سیساست سخت گیرانه در حفاظت از داده های کاربران  قرار داده است. در نتیجه ، اهمیت قانونمداری سازمان ها در حفاظت از داده های کاربران، نقش Compliance Officers در ارتباط با مشکلات مربوط به compliance به منظور اطمینان از عملکرد شرکت مطابق با تعهدات قانونی خود پیش از پیش مطرح می شود. با این حال، سازمان ها از زمان تصویب قانون GDPR با چالش کمبود مشاوران امنیتی مانند کارمندان حفاظت از داده (DPO) روبه رو هستند.

7- مدیر ارشد امنیت اطلاعات Chief Information Security Officer (CISO)

این شغل یک جایگاه استراتژیک در سازمان به حساب می آید که بر روی کاهش تهدیدات سایبری از طریق اقدامات هوشمندانه استراتژیک تمرکز دارد. CISO ها غالباً به عنوان سخنگوی سازمان به ویژه در زمان مواجه شرکت با یک حادثه امنیتی جدی در زمینه امنیت سایبری مطرح می باشند. CISO مسئولین تصمیم گیری در مورد مسائل امنیت سایبری سازمان خود هستند زیرا آنها به عنوان سرپرست امنیت سایبری در سرتاسر سازمان فعالیت می نمایند.

آیا فعالیت در حوزه امنیت سایبری نیاز به داشتن مدرک آکادمیک می باشد؟

کوتاهترین  پاسخ به این سوال "معمولاً خیر" است ولی بستگی به شغل مربوطه و کارفرما شرایط تغییر می کند . قطعا برای ورود به این حوزه، شما نیاز به مدرک خاصی  در حوزه امنیت سایبری نداشته اما اگر علاقه مند به مطالعه و کسب مدرک در این حوزه هستید می توانید از مزایای آن مانند حقوق و دستمزد بیشتر در آینده بهره مند گردید.

مدارک آکادمیک در علوم رایانه یا کسب مدارک دانشگاهی آیتی  می تواند به شما در کسب دانش پایه ای در زمینه های مختلف کامپیوتری ، تسهیل در آغاز ورود به صنعت آیتی و پس از آن با اخذ مدارک مرتبط با حوزه های امنیت سایبری در جهت پیشرفت کاری کمک شایانی نماید. ضمناً سایر درجات علمی ، مانند ریاضیات نیز  در ایجاد تفکر تحلیلی بسیار مفید هستند.

بسیاری از دوره های STEM نیز دارای واحد های کسب و کار یا ماژول های مدیریتی هستند که برای نقش های شغلی امنیت رایانه ها مفید هستند اما مهم این است که به یاد داشته باشید که بسیاری از افرادی که در این بخش کار می کنند فاقد مدرک آکادمیک و دانشگاهی مرتبط و یا با غیر مرتبط با رشته آیتی هستند.

کدام مدارک جزو پر تقاضاترین مدارک  متخصصان امنیت سایبری به حساب می آیند؟

براساس مطالعه اخیر شرکت McAfee ، مدیران سازمان ها، استخدام افراد با تجربه و دارای مدارک معتبر آیتی را به افرادی که تنها دارای مدارک رسمی آکادمیک مانند درجات دانشگاهی هستندترجیح می دهند. همچنین اکثر پاسخ دهندگان نیز کسب تجربه، شرکت در رقابت های هکینگ و کسب مدارک حرفه ای آیتی را شیوه بهتری در بدست آوردن مهارت های امنیت سایبری نسبت به کسب مدارک آکادمیک می دانند.

شاید معتبرترین مدارک و دوره های حوزه امنیت سایبری، مدارک International Information Systems Security Certifications Consortium (ISC2) و Certified Information Systems Security Professional (CISSP) باشند زیرا به دلیل جامع بودن مدارک فوق، بسیاری از زمینه های امنیت سایبری پوشش داده می شود. برای موفقیت در آزمون های فوق ،متقاضیان باید از تجربه کاری در زمینه های مرتبط برخوردار باشند. با این حال، اگر شما به تازگی قصد ورود به این حوزه را دارید، در اینجا  برخی از مهمترین مدارک مقدماتی امنیت سایبری نیز ذکر شده اند:

1- دوره امنیت کاربر رایانه (CSCU) Certified Secure Computer User: یک مدرک مقدماتی برای افزایش دانش و آگاهی مخاطبان در حوزه امنیت.

2- دوره CompTIA Security+: یک مدرک سطح مقدماتی آمادگی متقاضیان در آغاز مسیر دوره حرفه ای در حوزه امنیت اطلاعات.

3-دوره مدیریت امنیت اطلاعات (CISM) Certified Information Security Manager: مخاطبان این دوره ، متخصصان آیتی بوده که تمایل به یادگیری مهارت های جدیدتر در حوزه امنیت سایبری دارند.

4- دوره تخصصی رمزنگاری Certified Specialist of Encryption (ECES): در این دوره  اصول مقدماتی رمزنگاری آموزش داده می شود.

شما با کسب مقداری تجربه کاری در امنیت سایبری و با کسب مدارک پیشرفته تر که توسط موسسات زیر ارائه می شود، امکان ارتقا شغلی و حرفه ای را خواهید داشت.

  • International Information Systems Security Certifications Consortium (ISC2)
  • CompTIA
  • EC-Council
  • CREST
  • International Association of Privacy Professionals (IAPP)
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

16 ساعت قبل، HosseiN گفته است:

آینده کاری دارندگان مدارک امنیت سایبری

بازار کار برای جذب متخصصان امنیت سایبری به دلیل کمبود نیروی متخصص برای تازه کاران این حوزه به شدت بالا می باشد. گزارش ها از ESG، که همواره نتایج نظرسنجی سالانه در مورد وضعیت آیتی را منتشر می کنند، به وضوح بر تقاضای بالا در حوزه امنیت سایبری دلالت می نماید چنانچه بر طبق گزارش سال 2018، نیاز به پرسنل متخصص در حوزه امنیت سایبری بیشترین تقاضا را نشان می دهد.

همچنین بر اساس این گزارش ، نیاز به مهارت های سایبری سالیانه در حال افزایش می باشد چنانچه در سال 2014، 25 درصد از پاسخ دهندگان، کمبود مهارت های سایبری و در  سال 2018، 51 درصد از پاسخ دهندگان ، نیاز به کارکنان بیشتر با مهارت های سایبری به عنوان  یکی از مشکلات مهم امنیتی اعلام کردند. گزارش اخیر2  (ISC)  از پیش بینی یک شکاف بزرگ 8/1 میلیونی بین مشاغل و تعداد کارکنان مورد نیاز امنیت سایبری تا سال 2022 خبر می دهد.

دلایل ذکر شده به خوبی عطش بازار برای جذب متخصصان امنیت سایبری را نشان می دهد، اما چگونگی افزایش قدرت رقابت پذیری و اولویت استخدام در حوزه امنیت ، همچنان به عنوان علامت سوال بزرگی در ذهن بسیاری از کسانی که به تازگی می خواهند وارد این عرصه شوند باقی مانده است! آیا می توان بدون هیچگونه دانش قبلی  به این حوزه وارد شد؟ به عنوان مثال آیا شما نیاز به کسب یک مدرک تخصصی امنیت سایبری برای ورود به این حوزه دارید یا برای تبدیل شدن به یک متخصص امنیت سایبری نیاز به دانش کد نویسی نرم افزاری دارید؟

پاسخ صحیح به این سوالات در انتخاب مسیر حرفه ای در حوزه امنیت سایبری برای تازه کاران از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و ما امیدواریم که این مقاله تا حد امکان  به خوبی پاسخگوی سوالات شما در انتخاب مسیر حرفه ای  شما در  ورود به یکی از حوزه های مورد علاقه و پردرآمد امنیت باشد.

حوزه امنیت سایبری در برگیرنده چه نوع مشاغلی می باشد؟

حرفه امنیت سایبری از دامنه گسترده ای برخوردار است. خوب است به یاد داشته باشید اهمیت زمینه های روانشناسی سایبری در حملات سایبری نسبت به تکنیک های فناوری از چنان اهمیتی برخوردار است که مراکز تحقیقات امنیت سایبری مبتنی بر محوریت انسان توسط سازمان هایی مانند  Delta Security(HSD) Hague با تاکید بر رویکرد روانشناسی سایبری ایجاد شده است. گستردگی مشاغل در حوزه امنیت سایبری از زمینه های فنی تا تحقیقاتی و مدیریتی متغییر می باشد. در اینجا، برخی از مشاغل مطرح امنیت سایبری برای آشنایی و کمک به انتخاب افرادی که قصد ورود به شاخه های متنوع امنیت سایبری را دارند ارائه می شود:

 

1-شغل تستر نفوذ Penetration Tester

این شغل برای  افرادی که دارای طرز فکر تجاری و فنی می باشند بسیار مناسب می باشد. چون افراد فعال در این حوزه، همواره در حال تست شبکه های سازمان برای شناسایی و کشف آسیب پذیری ها (فکر کردن مانند به یک هکر در انجام  موفق این کار بسیار مهم است) هستند، این نقش گاهی اوقات  با عنوان "هکر اخلاقی" شناخته می شود. انجام وظایف معمولاً به تنهایی انجام نشده و نیاز به یک تیم وسیعی برای بررسی و پوشش همه آسیب پذیری های احتمالی و مهمترین بخش های نفوذپذیر  یک سیستم می باشد. اغلب تسترهای نفوذ در بخش های خاصی از نفوذ به سیستم تخصص پیدا می کنند.

به طور کلی، تسترهای نفوذ باید از قدرت تحلیلی بالایی برخوردار باشند اما بهترین کارایی آنها در جایگاه شغلی مربوطه در گرو درک جامع و کامل از کسب و کار و عملیات یک سازمان اتفاق می افتد. با توجه به اینکه، تدوین گزارشات مربوط به یافته ها و نتایج کار در برخی مواقع نیازمند ارتباط با مخاطبانی که از دانش فنی برخوردار نیستند است ، مهارت های ارتباطی جز ضروریات لاینفک کاری آزمونگرهای نفوذ می باشد.

 

 

2-شغل توسعه دهنده نرم افزارهای امنیتی Security Software Developer

تمامی شرکت های برتر جهان دارای دپارتمان های امنیتی هستند که نیاز به توسعه دهندگان نرم افزار برای تولید نرم افزارهای امنیتی و غیرامنیتی دارند. چرا نرم افزار غیر امنیتی ؟ زیرا حتی تولید نرم افزارهای غیرامنیتی نیز نیاز به کدنویسی با استفاده از شیوه های امنیتی (ایمن سازی کدهای برنامه) دارند لذا اگر دارای مهارت در برنامه نویسی نرم افزاری هستید ، از همین حالا یادگیری برنامه نویسی امن OWASP  را آغاز نمایید.

توسعه نرم افزارهای امنیتی یک حوزه بسیار عالی با افقی وسیع و روشن کاری به منظور کسب مهارت و سرمایه گذاری در آن می باشدکه امکان اشتغال بالایی را برای متخصصان این حوزه در بسیاری از شرکت های جهان فراهم می نماید. اگر در جستجوی کار در زمینه توسعه دهنده نرم افزارهای  امنیتی هستید، کسب و کار 500 شرکت امنیتی برتر دنیا  security companies Cybersecurity Ventures’ top 500 را به عنوان یک مرجع اطلاعاتی مورد بررسی قرار دهید.

3-حسابرس امنیتی Security Auditor

این جایگاه شغلی متناسب با افراد سخت کوش و پرتلاشی است که در بررسی جزئیات بسیار دقیق عمل می کنند زیرا یک حسابرس امنیتی مسئولیت کنترل، اندازه گیری میزان امنیت کامپیوترهای سازمان، ثبت و نگهداری آنها را بر عهده دارد. حسابرس، گزارش های منظمی را  از میزان اثربخشی اقدامات امنیتی و ایجاد معیارهایی را برای سنجش اثبات کارایی شیوه های امنیتی فوق در سازمان ارائه می نماید. آنها همچنین پیشنهاداتی را  در مشورت با مدیران سازمان ها به منظور بهبود این اقدامات ارائه می دهند. در کنار Compliance به عنوان مشخصه اصلی حسابرسان امنیتی، داشتن یک دانش کاری خوب در مورد مقررات مربوط به امنیت اطلاعات نیز از ضروریات کاری آنها به حساب می آید.

4-معمار امنیتی  Security Architect

معماران امنیت در زمینه طراحی بنیادین معماری سیستم های سازمانی فعالیت می کنند و مسئولیت تضمین امنیت مشخصات فنی معماری مربوطه را دارا می باشند.

رفتارهای انسانی نیز باید در هنگام طراحی یک معماری ایمن مورد توجه قرار گیرد. جالب توجه است بدانید که معماران امنیتی به منظور اطمینان از صحت کارکرد پایدار یک سیستم، اغلب با یک حسابرس امنیتی مشارکت کاری دارند.

5-مدیر تولید  Product Manager

نقش مدیران تولید، مدیریت محصولات شرکت های امنیت سایبری می باشد. نیاز به دانش عمیق و گسترده از محصول و مدل های آن ، دید استراتژیک نسبت به توسعه محصول به منظور پیشروی در بازار رقابتی از الزامات تصدی این شغل می باشد.

6- Data Governance and Compliance Officers

اکثر صنایع دارای مقررات مربوط به حفاظت از اطلاعات می باشند. از طرفی، قوانین وچارچوب های جدید جهانی مانند قانون حفاظت اطلاعات عمومی اروپا(GDPR) مدتی است که تمامی صنایع را تحت فشار برای پذیرش این قانون به منظور اعمال سیساست سخت گیرانه در حفاظت از داده های کاربران  قرار داده است. در نتیجه ، اهمیت قانونمداری سازمان ها در حفاظت از داده های کاربران، نقش Compliance Officers در ارتباط با مشکلات مربوط به compliance به منظور اطمینان از عملکرد شرکت مطابق با تعهدات قانونی خود پیش از پیش مطرح می شود. با این حال، سازمان ها از زمان تصویب قانون GDPR با چالش کمبود مشاوران امنیتی مانند کارمندان حفاظت از داده (DPO) روبه رو هستند.

7- مدیر ارشد امنیت اطلاعات Chief Information Security Officer (CISO)

این شغل یک جایگاه استراتژیک در سازمان به حساب می آید که بر روی کاهش تهدیدات سایبری از طریق اقدامات هوشمندانه استراتژیک تمرکز دارد. CISO ها غالباً به عنوان سخنگوی سازمان به ویژه در زمان مواجه شرکت با یک حادثه امنیتی جدی در زمینه امنیت سایبری مطرح می باشند. CISO مسئولین تصمیم گیری در مورد مسائل امنیت سایبری سازمان خود هستند زیرا آنها به عنوان سرپرست امنیت سایبری در سرتاسر سازمان فعالیت می نمایند.

آیا فعالیت در حوزه امنیت سایبری نیاز به داشتن مدرک آکادمیک می باشد؟

کوتاهترین  پاسخ به این سوال "معمولاً خیر" است ولی بستگی به شغل مربوطه و کارفرما شرایط تغییر می کند . قطعا برای ورود به این حوزه، شما نیاز به مدرک خاصی  در حوزه امنیت سایبری نداشته اما اگر علاقه مند به مطالعه و کسب مدرک در این حوزه هستید می توانید از مزایای آن مانند حقوق و دستمزد بیشتر در آینده بهره مند گردید.

مدارک آکادمیک در علوم رایانه یا کسب مدارک دانشگاهی آیتی  می تواند به شما در کسب دانش پایه ای در زمینه های مختلف کامپیوتری ، تسهیل در آغاز ورود به صنعت آیتی و پس از آن با اخذ مدارک مرتبط با حوزه های امنیت سایبری در جهت پیشرفت کاری کمک شایانی نماید. ضمناً سایر درجات علمی ، مانند ریاضیات نیز  در ایجاد تفکر تحلیلی بسیار مفید هستند.

بسیاری از دوره های STEM نیز دارای واحد های کسب و کار یا ماژول های مدیریتی هستند که برای نقش های شغلی امنیت رایانه ها مفید هستند اما مهم این است که به یاد داشته باشید که بسیاری از افرادی که در این بخش کار می کنند فاقد مدرک آکادمیک و دانشگاهی مرتبط و یا با غیر مرتبط با رشته آیتی هستند.

کدام مدارک جزو پر تقاضاترین مدارک  متخصصان امنیت سایبری به حساب می آیند؟

براساس مطالعه اخیر شرکت McAfee ، مدیران سازمان ها، استخدام افراد با تجربه و دارای مدارک معتبر آیتی را به افرادی که تنها دارای مدارک رسمی آکادمیک مانند درجات دانشگاهی هستندترجیح می دهند. همچنین اکثر پاسخ دهندگان نیز کسب تجربه، شرکت در رقابت های هکینگ و کسب مدارک حرفه ای آیتی را شیوه بهتری در بدست آوردن مهارت های امنیت سایبری نسبت به کسب مدارک آکادمیک می دانند.

شاید معتبرترین مدارک و دوره های حوزه امنیت سایبری، مدارک International Information Systems Security Certifications Consortium (ISC2) و Certified Information Systems Security Professional (CISSP) باشند زیرا به دلیل جامع بودن مدارک فوق، بسیاری از زمینه های امنیت سایبری پوشش داده می شود. برای موفقیت در آزمون های فوق ،متقاضیان باید از تجربه کاری در زمینه های مرتبط برخوردار باشند. با این حال، اگر شما به تازگی قصد ورود به این حوزه را دارید، در اینجا  برخی از مهمترین مدارک مقدماتی امنیت سایبری نیز ذکر شده اند:

1- دوره امنیت کاربر رایانه (CSCU) Certified Secure Computer User: یک مدرک مقدماتی برای افزایش دانش و آگاهی مخاطبان در حوزه امنیت.

2- دوره CompTIA Security+: یک مدرک سطح مقدماتی آمادگی متقاضیان در آغاز مسیر دوره حرفه ای در حوزه امنیت اطلاعات.

3-دوره مدیریت امنیت اطلاعات (CISM) Certified Information Security Manager: مخاطبان این دوره ، متخصصان آیتی بوده که تمایل به یادگیری مهارت های جدیدتر در حوزه امنیت سایبری دارند.

4- دوره تخصصی رمزنگاری Certified Specialist of Encryption (ECES): در این دوره  اصول مقدماتی رمزنگاری آموزش داده می شود.

شما با کسب مقداری تجربه کاری در امنیت سایبری و با کسب مدارک پیشرفته تر که توسط موسسات زیر ارائه می شود، امکان ارتقا شغلی و حرفه ای را خواهید داشت.

  • International Information Systems Security Certifications Consortium (ISC2)
  • CompTIA
  • EC-Council
  • CREST
  • International Association of Privacy Professionals (IAPP)

دقیقا همین طوره چون این دروس سخته و بازار کار جهانی بهش تشنس و رشد تکنولوژی باعث افزایش این درخواست شده👍

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...