رفتن به مطلب

جرمی به نام اشتراک گذاری..!!


ارسال های توصیه شده

به نظرتان ممکن است یک روز جرمی به نام اشتراک‌گذاری تعریف شود؟ ظاهرا این اتفاق در کشور فرانسه و تحت قوانین جدید حریم شخصی، افتاده است. مقامات فرانسوی به پدران و مادران این نسل هشدار داده‌اند تا مراقب عکس و ویدئوهای خصوصی که از فرزندان‌شان در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند، باشند. چون ممکن است در آینده با جریمه‌ی نقدی تا 45هزار یورو و حتی مجازات یک سال زندان روبه‌رو شوند.

به گفته‌ی یک روان‌شناس (کاترین استینر-آدر) عکسی که والدین یک کودک مثلا 3 ساله با دیدن آن ذوق می‌کنند، احتمالا حس مشابهی در خود کودک در سن 13 سالگی ایجاد نخواهد کرد.

براساس یک پژوهش که در انگلیس انجام شده است، هر کودک قبل از این‌که به 5 سالگی برسد در حدود 1000 عکس و ویدئوی به اشتراک گذاشته از سوی والدین‌اش حضور دارد.

پروفسور “نیکولا ویتون” هم می‌گوید که در سال‌های آینده با واکنش‌های شدیدی از سوی نسل بعد که در واقع آنلاین بزرگ شده‌اند، روبه‌رو خواهیم شد. به عقیده‌ی او باید تا زمانی که سن کودکان به حدی رسیده که بشود با آن‌ها درمورد این کار صحبت کرد، از به اشتراک گذاشتن عکس‌هایشان در فضای مجازی خودداری کرد. البته این مسئله درمورد هر عکس تکرار نمی‌شود ولی والدین باید به روشنی برای کودک توضیح دهند که عکس او را چگونه و با چه کسانی به اشتراک می‌گذارند.

در مقابل این ضررهای احتمالی، آنلاین بزرگ شدن کودکان می‌تواند به ارتباطات آن‌ها با فامیل و آشناها کمک کند و نتایج مثبتی هم داشته باشد ولی به هر حال باید مراقب بود.

دفعه‌ی بعد که به یک مسابقه یا جشن تولد که کودک‌تان در آن حضور دارد رفتید، سعی کنید روی با او بودن تمرکز کنید و نه روی عکس و فیلم گرفتن برای به اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی
 
 

 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...