رفتن به مطلب

سحابی تاریک😍ستاره ها کجا رفته اند ؟


GiSoU

ارسال های توصیه شده

ستاره ها کجا رفته اند؟ چیزی که ستاره شناسان مدتها به عنوان یک حفره در آسمان تصور می کردند، یک ابر مولکولی تاریک است. تراکم بیش از حد گرد و غبار گاز مولکولی در اینجا نور ستارگان پس زمینه را جذب می کند و اجازه نمی دهد تا به بیرون از این محدوده تابیده شوند. فضای ترسناک اطراف کمک می کند تا بخش های داخلی این ابر مولکولی به سردترین و منزوی ترین مکان در فضا مبدل شود.
یکی از بارزترین شاخصه های این سحابی جذبی تاریک وجود یک ابر در جهت صورت فلکی مارافسای (حوا) بنام بارنارد ۶۸ است که در مرکز تصویر قابل مشاهده است. اینکه هیچ ستاره ای در میانه ی آن دیده نمی شود، بدلیل نزدیکی بارنارد ۶۸ نسبت به ما است. این سحابی تاریک ۵۰۰ سال نوری از ما فاصله دارد و نیم سال نوری گستردگی دارد. هنوز نمی دانیم که ابرهای مولکولی مانند بارنارد ۶۸ چگونه شکل می گیرند، اما می دانیم که این ابر جایگاه تولد ستارگان جدید می باشند. بررسی ها نشان داده ذرات داخل بارنارد ۶۸ بالاخره در اثر نیروی گرانش روی هم سقوط می کنند و یک منظومه ستاره ای جدید را می سازند. برای دیدن جزئیات بیشتر داخل ابر بهتر است در طول موج های نور فروسرخ به درون آن نگاه کنیم.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...