رفتن به مطلب

#معرفی_کتاب🌸


ReLIFE

ارسال های توصیه شده

📕 کتاب : عقل و احساس 
🏻 اثر: جین آستین


🕊: کتاب عقل و احساس نخستین رمان عاشقانه جین آستن است. جین آستن در این رمان، تقابل عقل و احساس در کامیابی‌ها و ناکامی‌های دو خواهر با ویژگی‌های متفاوت را به تصویر می‌کشد و دو فرجام متفاوت را برای آن‌ها رقم می‌زند.جین آستین به نوشتن کتاب‌های واقع‌گرایانه و عاشقانه مشهور است. او بیشتر درباره زندگی اجتماعی و خانوادگی، روابط و مسائل انسانی می‌نوشت و با حساسیت فراوان شخصیت‌های داستان‌های خود را پردازش کرده و می‌پروراند، قهرمانان آثار او بیشتر زنانی از طبقه متوسط هستند که خود را به طبقات اجتماعی بالاتر می‌رسانند. آستین یکی از مرموزترین و مورد توجه‌ترین نویسنده‌های زن محسوب می‌شود، به‌ طوری که داستان زندگی، شرح مسائل عاطفی و مسیر تبدیل شدنش به نویسنده‌ای حرفه‌ای بارها دستمایه فیلم‌های مختلف قرار گرفته است.
 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

📕 کتاب :  اضطراب موقعیت
🏻 اثر: آلن دوباتن


🕊: کتاب راجع به یکی از پیشامدهای دوران مدرن است. اضطرابی که موقعیت اجتماعی در ما ایجاد می‌کنه، نگرانی مهلکی که توانایی خراب کردن دوره‌های طولانی از زندگی ما رو داره. اضطرابی که در دوران سنت وجود نداشته به علتِ اینکه در دوران سنت امکان جابه‌جایی طبقاتی وجود نداشته است. نویسنده در بخش اول مرادش از اضطراب منزلت/موقعیت و فرایند ایجاد اون رو توضیح میده و پنج علت رو برای این اضطراب به طور مفصل مطرح می‌کنه: نیاز به عشق و توجه، اشرافی‌گری، انتظارات، شایسته‌سالاری و وابستگی. در بخش دوم نویسنده راه‌حل‌هایی که انسان‌ها در طول تاریخ برای کنار اومدن با منزلت/موقعیت اجتماعی استفاده می‌کردند رو به تفصیل مطرح می‌کنه: فلسفه، هنر، سیاست، دین و راه‌حل‌ها واقعا دلنشین هستند. همچنین قلمِ دلربای آلن دوباتن این معلمِ پرآوازه‌ی زندگی، این کتاب رو بیش از پیش ارزشمند میکنه.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

📕 کتاب :  تئوری انتخاب
🏻 اثر: ویلیام گلسر


🕊: این کتاب مجموعه ایی از بهترین نکات روانشناسی و خودشناسی است. تئوری انتخاب بر کنترلی که هر فرد بر احساسات و رفتار خود دارد، تاکید می‌کند. به این ترتیب می‌توان به این نتیجه رسید که اگر ما به تئوری انتخاب معتقد باشیم، مسئولیت زندگی خود را به صورت تمام و کمال قبول می‌کنیم و این مسئولیت پذیری برایمان آزادی به همراه دارد. همچنین بیان ميکند در این تئوری اصل مهمی وجود دارد و آن این است که ما تنها و تنها مسئول اعمال و رفتار خودمان هستیم. این اصل به ما می‌آموزد که ما نمی‌توانیم مالک دیگران باشیم و آنان را کنترل کنیم.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

📕 کتاب : بیگانه
🏻 اثر: آلبر کامو


🕊: کتاب بیگانه از زبان مرسو، شخصیت اصلی، روایت می‌شود. مرسو علاوه بر این‌که در دهکده و میان مردمش غریبه است، شخصیتش برای خوانندگان هم ناشناخته است. او به طور کلی رویکردی درست و حقیقی به زندگی دارد، که مردم این ویژگی را «بی تفاوتی» می‌نامند.کامو در این کتاب تناقضی را برای خواننده ترسیم می‌کند که اگر در آن عمیق شویم متوجه می‌شویم که مرسو بی تفاوت نیست، بلکه تنها هدفش در زندگی این است که با حقایق روبه‌رو شود. او به شدت منطقی است و این منطق راه را برایش هموارتر کرده ‌است. آلبر کامو درباره شخصیت مرسو می‌گوید: «مرسو نمی‌خواهد زندگی را ساده کند. بلکه او فقط هرچه هست، همان را می‌گوید. در نتیجه‌ی این کارش جامعه برای پیشرفتش به سرعت احساس تهدید می‌کند و او را از خود می‌راند.»

 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

📕 کتاب :  جادوی فکر بزرگ
🏻 اثر: دیوید جی. شوارتز


🕊: در هر فصل از این کتاب  اصل سودمند و منطقی می‌یابید که به شما توانایی می‌دهند تا نیروی عظیم فکر بزرگ را به‌ کار گیرید؛ تا موفقیت، شادکامی و رضایتی را که بسیار دوست دارید، برای خود کسب کنید.هر شیوه با شرح یک سرگذشت واقعی فوق‌العاده برای شما توضیح داده شده است. بنابراین، شما نه فقط در می‌یابید که چه کار کنید، بلکه حتی مهم‌تر از آن، متوجه می‌شوید که چگونه هر اصلی را در موارد و موقعیت‌های واقعی اجرا کنید.با مطالعه این کتاب می‌تونید در بد‌ترین شرایط ممکن به بهترین شکل ممکن فکر کنید و از بند همه چیز خلاص بشید. میتونه نگرش مارو بابت همه چیز در زندگی بهتر بهتر کنه و همچنين خیلی بزرگ تر و بهتر از قبل فکر کنید و عمل کنید. یکی از بهترین کتاب‌های روانشناسی و بهبود عملکرد هست که تحسین شده و طرفداران زیادی دارد

 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...