رفتن به مطلب

چرا آلمان یک کشور فدرال است؟


Topaz

ارسال های توصیه شده

❇️ چرا آلمان یک کشور فدرال است؟ آیا فدرالیسم را بخاطر مزیت آن انتخاب کردند؟ یا بصورت طبیعی فدرال شدند و مجبور شدند تن به این سیستم دهند !

🇩🇪 زایش کشوری بنام آلمان

🔺 تا نزدیک به ۱۵۰ سال پیش، کشوری به نام آلمان وجود نداشت ؟! تا پیش از سال ۱۸۷۱م (۱۲۴۹ خورشیدی) در سرزمینی که اکنون آلمان (Germany) نام دارد، حکومتهای کوچکی حکومت می‌کردند.(روی هم ۲۷ حکومت کوچک، شامل ۴پادشاهی، ۷ شاهزاده‌نشین، ۱۱دوک‌نشین و ۵ شهر آزاد). این حکومتهای محلی، پیوسته از تجاوز و باج‌خواهی کشورهای همسایه مانند فرانسه و هابسبورگ در رنج بودند. تا اینکه در یکی از تجاوزهای رخ داده از سوی فرانسه، دست به دست هم داده و در سال ۱۸۷۰م (۱۲۴۹خورشیدی)، فرانسه را شکست دادند. در پی این جنگ و پیروزی بدست آمده که با رهبری مهمترین و بزرگترین حکومت این منطقه یعنی پادشاهی پروس به دست آمد، در ۱۸ ژانویه ۱۸۷۱‌ میلادی (۲۸ دی ۱۲۴۹ خ و در دوره‌ی پادشاهی ناصرالدین شاه) در تالار آیینه‌ی کاخ ورسای پاریس، دیگر شاهان و شاهزادگان منطقه تاج خود را به پادشاه پروس (ویلهلم یکم) پیشکش نمودند و از این تاریخ، امپراتوری آلمان در قالب یک حکومت فدرال پدیدار گردید

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...