رفتن به مطلب

فیبلمن ها


Topaz

ارسال های توصیه شده

spacer.png

فیبلمن ها (خانواده فیبلمن) آخرین ساخته کارگردان بزرگ و شهیر سینما استیون اسپیلبرگ دیروز برنده گلدن گلوب بهترین فیلم و بهترین کارگردانی شد و به احتمال زیاد برنده اسکار همین جوایز هم بشود.
فیلم که به نوعی شرح حال کودکی و نوجوانی خود اسپیلبرگ دانسته شده است داستان نوجوانی است که با جادوی سینما آشنا می شود و پا در راه ساخت فیلم می گذارد و البته در بستر درامی خانوادگی و کلی شادی و غم.
فیلم ادای دینی است به سینما و تاریخ آن و در ستایش این هنر مدرن از پلان سکانسهای درخشان در اواخر فیلم دیدار نوجوان با "جان فورد" کارگردان اسطوره ای سینماست که در نقش مرشد در قالب دیداری چند دقیقه ای سعی می کنه فوتِ کوزه گری این هنر را به او یاد بدهد.
از هوش بالای اسپیلبرگ آنکه از "دیوید لینچ" بزرگ دعوت کرده و وی در این چند دقیقه کوتاه در فیلم در نقش جان فورد بازی عالی ارائه کرده.
این تکه فیلم چه از نظر بازی لینچ چه دیالوگ رد و بدل شده و چه گرامیداشت یاد جان فورد تحسین همه سینمادوستان و منتقدین را به همراه داشت و همین تکه خوب برای برنده شدن اسکار دیگری برای اسپیلبرگ کفایت می‌کنه.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...