رفتن به مطلب

چین به دنبال آقایی در شبکه 6G – شرکت ZTE در حال تست شبکه 6G


ATILA

ارسال های توصیه شده

توسعه یک شبکه جدید چندین سال طول می‌کشد. به عنوان مثال، در حالی که 4G در سال 2009 در دسترس عموم قرار گرفت، 10 سال دیگر طول کشید تا 5G در سال 2019 راه اندازی شود. در واقع، پیشرفت شبکه تلفن همراه نیاز به کار گروهی بین شرکت‌های مختلف دارد. بیشتر فناوری‌های برتر در شبکه تلفن همراه از ایالات متحده، چین یا اروپا هستند. با این حال، همه ما می‌دانیم که در جریان گسترش شبکه 5G چه اتفاقی افتاد. چین پیشتاز شد و ایالات متحده آن را پشت سر گذاشت. حتی کار به جایی رسید که در مقطعی، رئیس جمهور سابق ترامپ آشکارا خشم خود را از اینکه شرکت‌های آمریکایی به اندازه کافی تلاش نمی‌کنند ابراز کرد. در ادامه نیز با تحریم چندین شرکت چینی توسط ایالات متحده، همکاری در برخی زمینه‌ها قطع خواهد شد.

  • مدیر عامل نوکیا: با آمدن 6G استفاده از گوشی هوشمند کاهش می یابد

پیشتازی چین با وجود تمام محدودیت‌های اعمال شده

اکثر شرکت‌های آمریکایی و حتی اروپایی نمی‌توانند با شرکت‌های چینی تجارت کنند یا ایده‌های خود را به اشتراک بگذارند. این به دلیل همان تحریم‌های ایالات متحده بر علیه شرکت‌های مخابراتی چینی است. بنابراین، آنها محکوم به تنهایی کار کردن هستند و همین امر ممکن است توسعه شبکه 6G را طولانی‌تر کند. با این حال، درست مانند 5G، چین بازهم در گسترش شبکه 6G پیشتاز است. تحت هدایت MIIT، گروه تبلیغاتی IMT-2030 (6G) یک آزمایش نمونه مفهومی از فناوری کلید 6G را سازماندهی کرد.

ZTE در پنج تست شبکه 6G شرکت کرد

در این مجموعه آزمایش‌ها، ZTE بخشی فعال در اجرای وظایف مختلف گروه 6G بود. این شرکت در کاوش و تحقیق در مورد فناوری 6G شرکت کرد. این شرکت همچنین نیروی انسانی و منابع مادی زیادی را در این آزمون سرمایه گذاری کرد. همچنین، هر پنج جبهه از آزمون‌های نمونه مفهومی را انجام داد و در آن شرکت کرد که شامل موارد زیر است:

  • نمونه مفهومی شبکه مستقل توزیع شده 6G و شبکه دوقلو دیجیتال
  • نمونه مفهومی کلیدی فناوری شبکه قدرت محاسباتی 6G
  • نمونه مفهومی فناوری کلید 6G تراهرتز
  • نمونه مفهومی کلیدی فناوری یکپارچه سازی ادراک ارتباط 6G
  • نمونه مفهومی فناوری فراسطحی هوشمند 6G

نتایج خوب در تمام تست های شبکه 6G شرکت ZTE

تا به این جای کار این شرکت در تمام آزمایشات نتایج بسیار خوبی گرفت. همچنین، شاخص‌های فنی مربوطه منعکس کننده عملکرد خوب هستند. در آزمایش نمونه مفهومی شبکه مستقل توزیع شده 6G و شبکه دوقلو دیجیتال، نمونه شبکه ZTE به سیستم تأیید سناریوی برنامه ریزی شبکه متصل شد. کل فرآیند تأیید صوت و متن را تکمیل کرد. نمونه دوقلو آزمون ظرفیت شبکه دوقلو دیجیتال شبکه دسترسی را گذراند. همچنین آزمون شباهت شبکه دوقلوی دیجیتالی شبکه دسترسی را گذراند. علاوه بر این، آزمون قابلیت پیش‌بینی شبکه دیجیتال دوقلوی شبکه دسترسی را گذراند.

6G.png.webp

در آزمایش نمونه مفهوم فناوری کلیدی شبکه قدرت محاسباتی 6G، نمونه ZTE بینش شبکه محاسباتی را به پایان رساند. همچنین تست‌های تابع مسیریابی توان محاسباتی را در محیط شبکه حامل بر اساس معماری SRv6 کامل کرده است. نتایج نشان می‌دهد که ZTE در آزمون عملکرد بینش شبکه محاسباتی عملکرد خوبی داشته است. راه حل ZTE از بینش بیدرنگ اطلاعات شبکه مانند اتصال شبکه، تاخیر و نرخ جریان پشتیبانی می‌کند. همچنین از اطلاعات قدرت محاسباتی مانند میزان اشغال پردازنده مرکزی و میزان اشغال حافظه پشتیبانی می‌کند. در تست تابع مسیریابی توان محاسباتی، برنامه زمان‌بندی توان محاسباتی واقعی و ظرفیت انتخاب مسیر شبکه برای استراتژی را پشتیبانی می‌کند.

در آزمایش نمونه مفهومی فناوری کلیدی 6G تراهرتز (THz)، ZTE از یک نمونه سیستم الکترونیکی تراهرتز استفاده می‌کند که تا 2×2 MIMO را پشتیبانی می‌کند. در مورد ارتباطات بلادرنگ، از انتقال از راه دور در فضای باز پشتیبانی می کند. همچنین، بازده طیفی از 7bit/s/Hz فراتر می‌رود.

6G-test.png.webp

در آزمایش نمونه مفهوم کلیدی فناوری ادغام حسگر ارتباطی 6G، شرکت ZTE یک دستگاه نمونه یکپارچه سینسزی-محاسبات-کنترل موج میلی متری را استفاده کرد. این دستگاه از 1 AAU استفاده می‌کند در حالی که حس و دریافت توسط پنل‌های آنتن مختلف در AAU ایزوله شده است. هنگام سنجش، ترمینال ارتباطی انتقال سیگنال‌های دریافتی را به طور جداگانه انجام داد. در میان آنها، دقت فاصله می‌تواند به سطح دسی متر برسد. همچنین می‌تواند موقعیت‌یابی و ردیابی پایدار پهپادها را در فاصله 1 کیلومتری انجام دهد. علاوه بر این، ظرفیت آن برابر با GPS موجود در دستگاه است.

در آزمایش نمونه مفهوم فناوری فراسطحی هوشمند 6G، نمونه ZTE به هماهنگی بین ایستگاه پایه و RIS پی برد. همچنین به قابلیت کنترل تیر می‌رسد. در مقایسه با عدم نصب RIS، نقطه اندازه گیری شده با RIS روشن افزایش یافته است، حداکثر می‌تواند به 30dB برسد.

اریکسون و سرمایه گذاری گسترده در زمینه شبکه 6G در بریتانیا

در حالی که چین در حال آزمایش و تست نمونه‌های کلیدی فناوری شبکه 6G است، اروپا و ایالات متحده نیز به صورت موازی در حال سرمایه گذاری هستند. گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد که اریکسون میلیون‌ها پوند در تحقیقات شبکه 6G در بریتانیا سرمایه گذاری خواهد کرد. این شرکت همچنین با بسیاری از دانشگاه‌ها در زمینه امنیت سخت افزاری، هوش مصنوعی، شبکه‌های شناختی و محاسبات کوانتومی همکاری خواهد کرد. اریکسون همواره یکی از پیشروها در زمینه فناوری شبکه تلفن همراه بوده است. پس از حمله به شركت‌هاي چيني توسط دولت ایالات متحده، حالا آمريكا به اريكسون و نوكيا روي آورده است. اریکسون نیز اعلام کرده که با برنامه ده ساله به توسعه نسل بعدی کمک خواهد کرد. براساس پیش‌بینی‌های انجام شده، شبکه‌های 6G در حدود سال 2030 تجاری خواهند شد.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...