رفتن به مطلب

نسل بعدی اپل پنسل با قابلیت احتمالی تشخیص رنگ و بافت، ابزار رویایی طراحان گرافیک خواهد بود


ATILA

ارسال های توصیه شده

اپل پتنت جدیدی ثبت کرده است که نشان می‌دهد اپل پنسل با بهره‌گیری از حسگرهای نوری داخلی، رنگ‌ها و بافت‌ها را شناسایی می‌کند. این فناوری اپل پنسل را به چیزی بیش‌از یک قلم استایلوس برای یادداشت‌برداری و خلق آثار هنری تبدیل می‌کند.

اپل پنسل بعدی می‌تواند با قابلیت تشخیص رنگ و بافت اشیا به‌عنوان ابزاری بسیار کاربردی برای هنرمندان عمل کند تا ازطریق آن به رنگ‌ها و بافت‌های موردنیاز خود برای پروژهای مختلف دسترسی داشته باشند. ویژگی مذکور به‌نوعی یادآور ابزار قطره‌چکان در نرم‌افزارهای گرافیکی مثل فتوشاپ است که می‌توان با آن، رنگ‌های موجود در تصاویر مختلف را انتخاب و در پروژه‌های خود به‌کار برد.

با توجه به درخواست ثبت‌اختراع اپل، سیستم حسگر رنگ اپل‌ پنسل می‌تواند رنگ اجسام خارجی را شناسایی کند و بافت و سایر ویژگی‌های ظاهری مرتبط با آن‌ها را نیز تشخیص دهد. حسگر نوری در نسل بعدی قلم استایلوس اپل احتمالاً قابل‌تنظیم خواهد بود و کاربران می‌توانند طیف نوری آن را سفارشی‌سازی کنند. درواقع طیف نوری هنگام تشخیص رنگ، براساس عوامی مثل رنگ نور محیط قابل‌تنطیم خواهد بود.

به گزارش Neowin، کاربران می‌توانند هنگام تشخیص رنگ با نسل بعدی اپل پنسل، شدت ساطع‌کننده‌ی نور آن را نظیم کنند. علاوه‌براین ممکن است هنگام فرآیند سنجش رنگ، واحد اندازه‌گیری اینرسی برای تشخیص زاویه‌ی بین قلم و سطح، مورداستفاده قرار گیرد. بافت سطح نیز احتمالاً با استفاده از نوری که با زاویه‌ی به سطح برخورد می‌کند، اندازه‌گیری خواهد شد.

داده‌های جمع‌آوری‌شده ازطریق اپل‌ پنسل جدید می‌تواند به‌طور بی‌سیم به دستگاه همراه مثل آیپد انتقال داده شود تا کاربر از آن در برنامه‌هایی مثل اپلیکیشن‌های طراحی استفاده کند.

 

درحال‌حاضر ویژگی‌های توضیح‌داده شده برای نسل بعدی اپل‌ پنسل، صرفاً جنبه‌ی تئوری دارند و مشخص نیست آیا اپل واقعاً تصمیم دارد مدل بعدی قلم استایلوس خود را با چنین قابلیتی عرضه کند یا خیر. بااین‌حال، بیش‌از چهارسال از معرفی نسل دوم اپل‌پنسل می‌گذرد و بنابراین غول فناوری احتمالاً درحال بررسی به‌روزرسانی این محصول است.

در گذشته، اپل پتنت‌های دیگری برای سایر فناوری‌های مرتبط با قلم ازجمله نوک‌های سفارشی قابل جداشدن و عنصر چرخشی و چندین ناحیه‌ی حساس به‌لمس روی بدنه‌ی این محصول ثبت کرده است. باید دید در آینده کدام‌یک از این قابلیت‌ها به نسل بعدی اپل‌ پنسل اضافه خواهد شد.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...