رفتن به مطلب

رونمايي از نرم‌افزارهاي برنامه‌نويسي


kambiz_landar

ارسال های توصیه شده

دو نرم افزار MBaaS و BaaS برای توسعه فضای ذخیره سازی ابری به منظور برنامه نویسی نرم افزار فردا در پارک علم وفناوری دانشگاه تهران رونمایی می شود.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی پارک علم وفناوری دانشگاه تهران؛ امروزه در توسعه نرم افزار‌های تلفن همراه یک مدل نو ظهور شکل گرفته است که تحت عنوان MBaaSو BaaS عرضه می شود.
بستر BaaS روشی برای ارائه فضا به توسعه دهندگان نرم افزارهای موبایلی است که از طریق اتصال برنامه‌های کاربردی به یک فضای ذخیره سازی ابری Backend و پردازش آن‌ها عمل می کند.

BaaS همچنین روشی است که درآن به برنامه نویسان مختلف این امکان را می‌دهد که برنامه های خود را به قابلیت هایی همچون پردازش ابری، ذخیره سازی اطلاعات در فضای ابری و بسیاری از نیازهایی که ملزم برنامه نویسی سمت سرور است مجهز کنند.
در این روش برنامه نویسان و شرکت های طراحی و تولید برنامه های کاربردی دیگر نیاز نیست که وقت و هزینه خود را صرف طراحی و نگهداری برنامه های سمت سرور کنند.
MBaaS نیز همچون BaaS خدماتی مثل Push Notification و Location Service را مختص برنامه نویسان تلفن های هوشمند و تبلت ها ارائه می کند.
MBaaS علاوه بر صرفه جویی در وقت و هزینه برنامه نویسان باعث افزایش امکانات برنامه های کاربردی آن ها نیز می شود.

از جمله مزایای این طرح می توان به ارائه سرویس ها بصورت منحصر به فرد و برای نخستین بار در ایران، سرعت بالاتر و قیمت پایین‌تر نسبت به نمونه های خارجی در بسته های کاری حرفه ای، امکان جستجوی سریع، دقیق و غیر دقیق فارسی و انگلیسی، ارائه بستری ایمن از لحاظ حفظ اطلاعات موجود و هاست شدن اطلاعات در سرورهای داخل کشور، تطبیق خدمات با استانداردها و اصول پدافند غیرعامل کشور، ارائه امکان تبادل اطلاعات بر اساس مبانی اقتصاد مقاومتی، الزام سازمان های دولتی بر استفاده از خدمات مبتنی بر سرویس دهنده های داخلی، کاهش دشواری پرداخت ها و مبادلات ارزی و صرفه جویی ارزی، کاهش سربار در کلیه جنبه های توسعه برنامه های کاربردی دستگاه های هوشمند، افزایش بهره وری در تمامی مراحل توسعه این برنامه ها، افزایش سرعت برای ورود به بازار، تولید برنامه های کاربردی با زیرساخت های کمتر، ارائه تجربه ایرانی و قابل لمس برای کاربران ایرانی و امکان پشتیبانی 24 ساعته اشاره کرد.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...