رفتن به مطلب

قاضی و حاکم از خود مردم


Aftaabgardaan

ارسال های توصیه شده

روزای اول مهر، با دایی جان بحثمون شد. من عصبانی ترین بودم و علاقه ای به بحث بیهوده نداشتم اما دایی مدام به دفاع کردن از عصبانیتم وادارم میکرد. جفتمون تقریبا یه چیز میگفتیم و در عین حال همدیگه رو نمیفهمیدیم. آخر سر دایی گفت من تو رو خیلی دوست داشتم و ناراحتم کردی و منم این شکلی بودم که منم همینطور دایی! از دستت ناراحتم چون بهم میگی خامم و چون هنوز چهل سالم نشده و تجربه ندارم حرف های به درد بخوری نمیتونم بزنم و نظر قابل قبولی نمیتونم داشته باشم! در حالی که من فقط دعوتت کردم از پشت پنجره ببینی کی داره کی رو کتک میزنه و این اعتراضه نه اغتشاش و به این توجه کنی که گوسفند گله نیستیم که چوپون بخوایم که بگه چی بگو چی نگو چی بپوش چی نپوش و به جای شنیدن اینطوری کلا بزنن و بکشن و ببرن.. دم رفتن، با هم دست دادیم و لپ همدیگه رو بوسیدیم و باز تکرار کردیم که از دست هم ناراحتیم.. اما خب ناراحتیم دیگه.. چیکارش کنیم..

روزها گذشته و حتی یک ماه و چند هفته ای هم رد شده، امروز داشتم به این فکر میکردم که لا به لای حرفاش دایی میگفت حاکم و قاضی از بین همین مردمن و از مریخ نیومدن که! مردم درست نیستن که اونا هم درست نیستن و من میگفتم درست میگی دایی but! آدم تلاش میکنه تا درستش کنه اما! وقتی اینطوری میشه.. میبینی که درست کردنی وجود نداره.. پس فقط میتونی صدات رو بلند کنی.. و بعد انقدر شنیده نمیشی که تو فقط صدات رو بلندتر میکنی تا یار بخری و آدم های اطرافت بشنونت.. وقتی هم که میان میزننت و میکشنت.. واینمیستی به تماشای مرگ.. دفاع میکنی.. و میشه این چیزی که الان میبینی..

 

یه چیزی وجود داره.. انگار همه شدن آینه.. لحظه به لحظه دُز خشونت بالاتر میره.. هر کوچه ای، یه بنر داره و آهسته آهسته هر خونه ای، یه قصه ای از این درگیری ها داره..! ببین واقعا ربطی نداره که تو یه گوشه ای بشینی نون و ماستت رو بخوری یا اون وسط‌ باشی.. تو جزوی از این ماجرایی حتی اگه خودت کنار ایستاده باشی.. یادمه آبان ۹۸، تعریف میکرد که یکی از جاهای اطراف، تیراندازی که میشه، تیر کمونه میکنه و میخوره به رفتگری که فقط داشته کارش رو میکرده و جاروش رو میزده..! ویدیوهای همین آبان هم هست که طرف توی ماشینش نشسته و شلیک و تمام. توی یه کلمه تمام میشه و واقعیت خیلی بیشتر از یه کلمه است. راستش نمیدونم چطور میشه با خشونت و آسیب های کمتر، کاری‌ کرد.. اینطرف کوتاه بیاد، اونطرف سرکوبش بیشتر میشه و گردن کلفتی میکنه که آره خس و خاشاک رو جمع کردیم! و اون طرف هم که .. کوتاه نمیان! قرار بود ذره ای فقط بشنون،‌ الان این وضعیت نبود.. فقط کاش این وسط مسطا آدم ها یکم مکث کنن..

قاضی‌ و حاکم بعدی هم از میون خودمونه.. برای همین.. مراقب خودمون باشیم..

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...