رفتن به مطلب

بیوگرافی کامل شادمهر عقیلی ........


zhiiina

ارسال های توصیه شده

خیانت شادمهر عقیلی به موسیقی ایران

شادمهر عقیلی متولد 7 بهمن سال 1351 ک بچه ی طالقان و بزرگ شده ی خیابان هاشمی تهران است.او  فرزند اخر خانواده و دارای  3 برادر و یک خواهر ب نام های حمید . خسرو و محمد تقی و پروین است .. 

حمید زمان انقلاب شهید شد و خسرو در زلزله ی رودبار سال 68 کشته شد... ک اهنگ قسمت نشد را برای برادر های از دست رفتش خوانده...او یک برادر زاده ب نام هومن ک 3 سال از خودش کوچکتر است دارد ..

پدرش علیقلی عقیلی در نوجوانی شادمهر ب خاطر بیماری سرطان فوت کرد..او از کودکی علاقه ی زیادی ب ساز زدن داشت و در زمان کودکی سیم ب روی جارو وصل میکردو با ان گیتار میساخت ..

ب ورزش های شمشیر بازی و شنا علاقه زیادی داشت و گاهی انجام میداد.. رابطه ی صمیمانه ای با پرویز پرستویی داشت.. در بازیگران از بازی نیکی کریمی و خسرو شکیبایی خوشش می امد...

در بازی فوتبال همیشه مهاجم بود...عاشق عدس پلو و ماشین BMW  بود..در خانه او را شادی صدا میزدنند.. ..در هنرستان موسیقی درس میخواند و همکلاسی فواد حجازی و خشایار اعتمادی بود..

علاقه زیادی ب خریدن کفش و ساعت داشت..زیاد اهل مصاحبه نبود و همیشه مردم گریز بود ..ارزویش این بود ک یک بار در استادیوم ازادی کنسرت اجرا کند..اولین البوم بی کلامش بهار من بود ک سال 1376 انتشار کرد...

البوم دومش مسافر را در سال 1377 ...و دهاتی را سال 1378 انتشار کرد ... در سال 1379 در فیلم پر پرواز بازی کرد..ک با دستمزد ان یک BMW خرید.... داستان فیلم پرپرواز شباهت غریبی با زندگی واقعیش داشت..

سر پخش البوم ادم و حوا بود ک با وزارت ارشاد ب مشکل اساسی خورد و دید دیگر نمیتواند اینجا کار کند برای همین تصمیم ب مهاجرت کرد...مادرش حاظر نشد برای خدافظی با او ب فرودگاه برود...

زمانی ک فیلم دومش یعنی شب برهنه اکران شد او ایران نبود...

سرانجام 20 فروردین سال 1380 برای همیشه از فرودگاه مهراباد تهران پرید و دیگه برنگشت ..اما ب هم وطنانش قول داده ک روزی بر میگردد و برای انها در استادیوم ازادی کنسرت اجرا میکند.

آلبوم‌های رسمی

  1. ۱۳۷۶ بهار من
  2. ۱۳۷۷ مسافر
  3. ۱۳۷۸ دهاتی
  4. ۱۳۷۸ مشق سکوت
  5. ۱۳۷۸ نغمه‌های شرقی
  6. ۱۳۷۹ پر پرواز
  7. ۱۳۸۱ خیالی نیست
  8. ۱۳۸۲ آدم‌فروش
  9. ۱۳۸۵ پاپ کورن
  10. ۱۳۸۸ تقدیر
  11. ۱۳۹۱ طرفدار
  12. ۱۳۹۵ تجربه کن
  13. ۱۳۹۶ تصویر

آلبوم‌های غیررسمی

آلبوم‌های غیررسمی آلبوم‌هایی هستند که بدون رضایت شادمهر پخش شدند. آلبوم آدم و حوا بدون رضایت او لو رفت و آلبوم دوری و پشیمانی در حقیقت مجموعه ترانه‌هایی بود که وی برای عرشیا ساخته بود و توسط عرشیا بدون رضایت شادمهر پخش شد. فریبا آلبومی زیر زمینی بود که وی در ایران خوانده بود. تلافی هم آلبومی غیررسمی شامل تعدادی از ترانه‌های قدیمی شادمهر بود که به گفتهٔ شادمهر خودش نیز آن‌ها را نداشت. مجموعه هفت تک‌آهنگ شادمهر با عنوان آلبوم سبب در آی‌تیونز پخش شد. شام غریبان نیز مجموعه‌ای آهنگ بسیار قدیمی و با کیفیت خیلی پایین است که ظاهراً از کارهای تمرینی شادمهر در اوایل دهه هفتاد به‌شمار می‌روند.

مجموعه آهنگ‌هایی که وی در آلبوم‌های گروهی به همراه خوانندگان دیگر منتشر ساخته بود (فصل آشنایی و …) تحت عنوان آلبومی غیررسمی به نام آنتیک در فضای مجازی پخش شد.

  • ۱۳۷۴ شام غریبان
  • ۱۳۸۲ دوری و پشیمانی
  • ۱۳۷۸ فریبا
  • ۱۳۷۹ آدم و حوا
  • ۱۳۸۶ سبب
  • ۱۳۸۰ تلافی
  • ۱۳۸۸ آنتیک
ویرایش شده توسط zhiiina
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...