رفتن به مطلب

کشف بقایای نئاندرتال‌ها در غاری در ایتالیا


ШHłTΞ ШФŁŦ

ارسال های توصیه شده

کشف بقایای نئاندرتال‌ها در غاری در ایتالیا

استخوان‌های فسیل‌شده این نئاندرتال‌ها که شامل تکه‌های جمجمه و فک شکسته است، در غار گواتاری در شهر ساحلی سان فلیچه چیرچئو پیدا شده‌اند.
 
 

باستان‌شناسان در ایتالیا بقایای ۹ انسان نئاندرتال را که احتمالا توسط کفتار‌ها شکار شده بودند در یک غار ماقبل تاریخ در جنوب شرقی رم کشف کرده‌اند.

 

استخوان‌های فسیل‌شده این نئاندرتال‌ها که شامل تکه‌های جمجمه و فک شکسته است، در غار گواتاری در شهر ساحلی سان فلیچه چیرچئو پیدا شده‌اند.

به نظر کارشناسان، نئاندرتال‌ها که نزدیک‌ترین هم‌خانواده هومو ساپین یا همان انسان امروزی هستند، حدود ۴۰ هزار سال پیش منقرض شده‌اند. با این حال، هنوز کمی از اثر دی‌ان‌ای آن‌ها در انسان امروزی وجود دارد.

وزارت فرهنگ ایتالیا گفته است که قدمت هشت مورد از این بقایا به ۵۰ هزارتا ۶۸ هزار سال پیش برمی‌گردد، در حالی که قدیمی‌ترین آن می‌تواند متعلق به ۹۰ تا ۱۰۰ هزار سال پیش باشد.

باستان‌شناسانی که این بقایا را در غار گواتاری، حدود ۹۰ کیلومتری (۵۶ مایلی) جنوب شرقی رم کشف کردند، گفته‌اند که این بقایامتعلق به هفت مرد بزرگسال و یک زن و یک پسر جوان است. ماریو رولفو، استاد باستان‌شناسی در دانشگاه تور وِرگاتا در رم گفته است بیشتر این نئاندرتال‌ها توسط کفتار‌ها کشته شده و سپس بهعنوان غذا به لانه‌هایشان در غار کشیده شده‌اند.

روزنامه گاردین از پروفسور رولفو نقل کرده است که "نئاندرتال‌ها طعمه این حیوانات بودند. کفتار‌ها بویژه آسیب‌پذیرترین آن‌ها را مانند افراد بیمار یا مسن را شکار می‌کردند".

داریو فرانچسکینی، وزیر فرهنگ ایتالیا، این یافته را "کشف خارق‌العاده‌ای که کل جهان درباره آن صحبت خواهد کرد" خواند. او گفت "این یافته‌ها به غنای تحقیقات درمورد نئاندرتال‌ها کمک خواهد کرد".

وزارت فرهنگ ایتالیا گفت که شمار اندکی بقایای نئاندرتال‌ها در سال ۱۹۳۹ در غار گواتاری بطور تصادفی کشف شد، بهطوریکه این محل را در رده "یکی از مهمترین مکان‌های جهان برای تاریخ انسان نئاندرتال" قرار می‌دهد.

غار گواتاری در دوران باستان در اثر زلزله یا رانش زمین مسدود شده بود، و این باعث شد بقایای آنچه که در آنجا بود حفظ شود.
 
 
منبع: بی بی سی
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...